Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, April 16, 2014

KakLong Minta Bela Kucing


Assalamualaikum 
sahabat² di alam maya..


arini kaklong minta nak bela kucing
tahu kenapa, kes tgk cerita upin, ipin dan apin.

apin tuh kan merujuk pada kucing yang upin & ipin jumpa dan diorg bela kan..
kes tu dia minta nk bela juga..

saya tak benarkan,bukan apa, saya bukan tak suka kucing.
saya juga tahu, kucing adalah binatang kesayangan Rasulullah SAW.
 kalo kite bela dapat la pahala mengikut sunnah Rasulullah saw kan.

tapi korang paham la kan.
dengan ada anak kecik ini saya tak dan nk tengok
kalo nak bela kucing ni.. anak sendiri pon kadang tak dan nak jaga, ini kan pulok nak tambah menjadi makhluk lain selain anak..tak sanggup la saya..

insha ALLAH, mungkin satu hati nanti saya saya terbuka nak bela kucing. 
mana lah tahu kan..hehee

so, bukan kaklong, belum tiba masanya kaklong nak bela haiwan bagai.
kaklong sendiri pon belum pandai nak uruskan diri sendiri, mana mungkin nak bela binatang lain..

tunggu bila kaklong makin dewasa, masa tu baru kaklong berfikiran sebaiknya sama da nak bela kucing atau tidak.hehee,

insha ALLAH, mama izinkan.



menulis di kala kaklong berusia 5tahun 10bulan 2minggu dan 5hari
usia masih belum dewasa untuk mengetahui mana baik dan mana buruknya.
usia yang masih mempelajari selok belok kehidupan.
usia yang masih terlalu muda seperti rebung yang harus dibentuk dari rebung (kanak²) sehingga menjdi buluh (dewasa).
usia yng terlalu muda ibarat kain putih yang harus dicorakkannya mjadi warna² yang cantek dan menarik..

smg mama diberi kesempatan ALLAH menjaga, mendidik, memelihara amanah mama sebaiknya sehingga ujung usia mama. Mati itu pasti..Hidup, Insha ALLAH :)

sekian ^_^
 

Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)