Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Lilypie Angel and Memorial tickers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, December 28, 2011

KUTU SIAL..!!!

SALAM semua..
Lama rasanya xupdate mama punya blog nih..sepa ntah malaih rasanya 2,3 ari lepas,tiba2 rasa semuih gak lama2 duk nengok blog nih..cam ader jew yg x kena..hehee..bukan buleh mama nih ader saja nak tambah la nk kurrang la ader saja xkena..2yang kadang2 tuh lama2 sekali buka baru best update kan..kan..hehee..merapu la mama nih..

oklah terus kite ke tajuk utama..ha..gempak x tittle arini..huhuu bukan tentang org duk main kutu2 (kut) tuh tapi kutu sial atas kepala nih..sabo jelah..korang nk tau, cikQhayra menjadi penternak kutu yg hampir berjaya..belum berjaya la pasai mama dah tangkap kutu2 sial nih, huhhh..geram siot tgk si kutu sial nih..sabo jelah..dugaan cik Qhayra tera nak besaq..biasalah kan nama pon budak2..tinggal plak kat nursery merangkap tadika..tu ka mula lah jangkit macam2, memula tuh jngkit kuku kaki n mulut, pastuh demam campak, pas campak  kudis, lani plak si kutu sial tuh plak..aduh..duhh..duhhhh..mmg dugaan bebenorrr..
tak der niat pon nk merunggut just nk kongsi jew..kadang2 rasa lawak pon ader..biasalah mak mana xmo yang terbaik buat anak2 kita kan??dah tentu nk hok elok2 belaka..bila mama bercerita gan kawan2 ader jugak la bunyi sora sumbang salahkan makpak n tempat tinggal bebudak tuh..bg mama, tak betoi semua, mugkin ader la sikit, tapi bukan 100% pon..dalam hal nih x ader sapa pon yang salah..mama anggap dugaan dalam idup..nk buat cmna kan Allah dah tetapkan nk jadi gitu..berkemungkinan tmpt tuh salah 1 punca, tapi bila direnung2 difikir2kan sama jew kat man2 pon bila Allah kata nk bg semua tuh, maka Dia bagi xkira di mana pon kita berada..kan??kan??huhuu..cm ustazah plak..
 wahh rambut cikQhayra dah kontot daa..huhu
seingat mama cikQhayra br 3 kali potong rambut,
1st dulu masa 1week dilahirkan dia cukur kpla..
2nd masa nk samakan rmbut dia..
kali ke3 nih kes kutu plak..huhuu

mama ingat lagi masa kecik2, mama pon pernah terjadi benda yg sama..time “MAK” nk carik kutu tuh kat kpala mama, ayat yg selalu dia kata “meh cini nak cari cepat, nanti kutu tuh bawak p lempaq adik di laut”..sekarang dialog tuh mama gunakan tuh umpan cikQhayra pulak..hahaa..2la kan apa saja yg “MAK” kita pratikkan n bila kita dah tua, secara logiknya mana ader cmtuh pon..kutu tuh kecik ja..cmna la ia nk bawak ke laut buang kita di laut..hahaa..lawak pon ader..umpan org tua2 nih macam2 kan..masa tuh, takut gila bila mak kata gitu, masakan budak2 xtau pa..bila dah dewasa, ader anak cucu taulah kita nk ajar anak2 kita..hahaa..sabo jelah cikQhayra termakan umpan mama gitu..kawan2 mama yng baca n3 nih compom p kursus gan mama xmao tidoq sekali mama la..hahaaa....kepala mama xpasti lak ader ke x??so far, cikton n maklong ida (kakak ipaq mama) tolong carikan xjumpa lak..(bukan ayat cover arrr, ini betol punya ayat) arap2 xdak la yerrr...jenuh lawan beli ubat kutu la gan cikQhayra..hikhik :P

Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

4 comments:

Life Is Beautiful said...

sama la kita....smua akan alami experience yg sama....hehehhe....part yg plg bestnye mesti la time cari kutu....klu dpt yg besar bestnye x terkata.....hehehhe

ctro said...

yg lawaknya..sampai2 umah terus jerit 'cantik adik potong rambut' hmmm like mother like doter

wan nurul hezrina said...

ttg kutu anak buah nurul dr umur dia 4tahun sampai 7tahun berkutu..dah potong rambuatpun ada lagi..punyalah degil kutu2 tuh..beranak pinak ngan jaya sekali.merah pernah jangkit n nurulpun sekali..mmg tak tahan gatai..last2 siblah pengasuh merah masatuh rajin dok carik betul2 kejab jer kutunya.nurulplak gunting cam laki ambut kasik pendek sungguh.hahaha..lanie duk nursery tunggu jugak kot2 ada kutu tapi alhamdulillah semoga jauh teruslah.hehehe

9n0L4 said...

kalau kutu ni, mmg kene sabor. kene rajin kutip telur die. hehe.