Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Lilypie Angel and Memorial tickers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, April 30, 2011

kau yang ku cinta!!

Suamiku,
Hadirmu dalam hidupku,
Membawa sinar kebahagiaan,
Meskipun perkenalan yang singkat,
Hati kecil ini mengiyakan,Kau lah yang bertakhta di hati ini.Suamiku,
Kenangan bersamamu meredah hujan dan panas,
Tak kan pernah ku lupa,
Biar basah, biar terbakar kulitku ini,
Namun,
Ku bahagia bersamamu,
Ingin ku selalu begitu,
Selamanya.
Suamiku,
Kau mengimpikan keluarga kita sempurna,
Kau mengimpikan seorang zuriat,
Zuriat yang menjadi tanda cinta suci kita,
Hari yang dinanti penuh debar,
Dapat ku rasakan,
Ada sesuatu di dalam rahimku.
Alhamdulillah, Allah perkenankan doa kita selama ini,
Aku mengandungkan zuriatmu,
Saat dikhabarkan berita itu,
Ingin rasanya aku beritahu satu dunia,
Betapa bahagianya aku saat itu,
Terserlah  di wajahmu, terukir sebuah senyuman,
Aku bersyukur padaMu ya Allah.
Suamiku,
Aku tidak cukup kuat untuk menahan loya,
Hari-hari ku lalui dengan membawa plastik ke kiri dan kananku,
Ku bawa kemana sahaja,
Ia menjadi teman setiaku,
Suamiku,
Ku tahu, jauh dilubuk hatimu,
Kau sedih melihat keadaanku,
Ku gagahi juga, kerana aku sayangkan dirimu,
Aku juga sayangkan anak kita.
Suamiku,
Hari-hari kita lalui dengan penuh harapan,
Ku penuhi hari-hariku dengan menatap wajahmu,
Ku tatap gambarmu,
Impianku, agar anak kita mewarisi sifatmu yang penyayang,
Dan halus budi pekerti,
Aku ingin anak kita menjadi seperti mu.
Suamiku,
Sesuatu yang tidak pernah ku duga,
Aku merasa kurang selesa,
Kandunganku menjadi seperti ada yang tidak kena,
Ku khabarkan padamu,
Dengan penuh risau dan gusar,
Kau bawa ku ke klinik.
Suamiku,
Maafkanlah aku,
Bukan niatku nak meminta-minta,
Apatah lagi menunjuk-nunjuk,
Permintaanku untuk melahirkan anak kita,
Ingin ku lahirkan dia di klinik swasta,
Membuatmu kurang enak duduknya,
Ku tahu kau bimbang bayarannya nanti,
Tak termampu oleh mu.
Suamiku,
Setiap detik, setiap saat,
Kau sentiasa di hatiku,
Meskipun sakit yang ku tanggung,
Umpama bersabung nyawa,
Namun ku bersyukur kau sentiasa disisiku,
Kau setia menemaniku,
Ku cuba sorokkan semampuku,
Betapa sakitnya aku ketika itu.
Suamiku,
Lebih 12 jam aku di dalam bilik bersalin,
Namun aku belum lagi nak melahirkan,
Ku ingati pesan mak dan pesan mama,
Pohon kemaafan dan keampunan daripada mu,
Ingat pada-Nya,
insyaAllah, semua akan dipermudahkan,
dengan izin-Nya, insyaAllah.
Suamiku,
pada 26 Mei 2008,
Tepat jam 5.46 p.m,
Anak kita telah selamat kulahirkan,
Alhamdulillah,
Ingin rasanya ku sujud syukur pada-Mu.
Suamiku,
Ku tahu kau terlalu gembira,
Gembira melihat anak kita yang baru dilahirkan,
Masih ku ingat, kau bisikkan terima kasih padaku,
Aku dalam keadaan separuh sedar,
Hanya mampu menahan sakit,
Inginku terus tidur kerana semalaman ku menahan sakit,
Aku tahu kau juga begitu,
Kau tidak dapat tidur dengan  nyenyak,
Kerana risaukan keadaanku.
Suamiku,
Meskipun sakit,
Namun aku tak pernah serik untuk bersalin lagi,
Dapatku rasakan, betapa nikmatnya saat melahirkan,
Ku gembira melihat wajahmu teruja melihat anak kita,
Syukur Alhamdulillah.

Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

buat putri kesayanganku

Gadisku... sesungguhnya kejadianmu terlalu unik, tercipta daripada tulang rusuk Adam yang bengkok menghiasi taman-taman indah lantas menjadi perhatian sang kumbang. 
Kau umpama sekuntum bunga, harum aromamu bisa menarik perhatian sang kumbang untuk mendekatimu.
Namun...tidak semua bunga senang untuk didekati oleh sang kumbang lantaran duri yang memagari diri, umpama mawar merah, dari kejauhan sudah terhidu akan keharumannya serta panahan warnanya yang terserlah indah mengundang kekaguman kepada sang kumbang.. tapi awas.. duri yang melingkari dirinya bisa membuatkan sang kumbang berfikir beberapa kali sebelum mendekatinya.
Gadisku...
Aku suka sekirannya kau seperti mawar aspirasi setiap mujahadah. Bentengilah kubu dirimu dengan perasaan malu yang bertunjangkan rasa keimanan dan keindahan taqwa kepada Allah. 
Hiasilah wajahmu dengan titisan wudhuk. Ingatlah bahawa cirri-ciri seorang wanita solehah ialah dia tidak melihat kepada lelaki dan lelaki tidak melihat kepadanya. 
Sesuatu yang tertutup itu lebih berharga jika dibandingkan dengan sesuatu yang terdedah...umpama sebutir permata yang didedahkan untuk perhatian umum dengan permata yang diletakkan dalam satu bekas yang tertutup...sudah pasti keinginan diri kuat untuk melihat permata yang tersembunyi rapi tentulah melebihi daripada yang terdedah.
Wanita solehah yang taat dan patuh kepada Al-Khaliq dalam melayari liku-liku kehidupannya adalah harapan setiap insan yang bernama Adam.
Namun, segalanya memerlukan pengorbanan dan mujahadah yang tinggi kerana bertentangan dengan nafsu serakah yang bersarang di dalam dirimu lebih-lebih lagi 'title' gadis yang engkau miliki, sudah pastinya darah mudamu mencabar rasa keimanan yang ada.
Namun ingatlah gadisku, sesiapa yang inginkan kebaikan maka Allah pasti akan memudahkan baginya jalan-jalan kearah itu. Yang paling penting gadisku engkau mestilah mempunyai azam, usaha dan istiqamah.
Gadisku...
Akuilah dirimu menjadi fitnah kepada kebanyakan lelaki. Seandainya pakaian malumu kau tanggal dari tubuhmu maka sudah tidak ada lagi perisai yang dapat membentengimu.
Sesungguhnya Nabi S.A.W ada mengatakan tentang bahaya dirimu "Tidak ada suatu fitnah yang lebih besar yang lebih bermaharajalela selepas wafatku terhadap kaum lelaki selain fitnah yang berpunca daripada wanita".
Oleh itu gadisku, setiap langkah dan tindakanmu hendaklah berpaksikan kepada Al-Quran dan As-Sunnah.
Jangan biarkan orang lain mengeksploitasi dirimu untuk kepentingan tertentu.
Sesungguhnya Allah telah mengangkat martabatmu sebaris dengan kaum Adam, kau harapan ummah dalam melahirkan para mujahid dan mujahidah yang bisa menggoncangkan dunia dengan sentuhan lembut tanganmu.
Gadisku...
Dalam hidupmu engkau pastinya ingin disayangi dan menyayangi, itulah fitrah semulajadi setiap insan, namun ramai antara kaummu yang tewas kerana cinta.
Bercinta itu tidak salah, tetapi memuja cinta itu yang salah. Ini kerana disebabkan cinta manusia sanggup menjual agama dan kerana cinta juga maruah tergadai.
Gejala murtad serta keruntuhan moral muda-mudi sebahagian besarnya kerana cinta. Benarlah sabda Rasullullah S.A.W yang membawa maksud "Sesungguhnya cinta itu buta". 
Cinta itu mampu membutakan mata dan hatimu dalam membezakan perkara yang hak dan batil jika engkau meletakkan cinta itu atas dasar nafsu dan bukan kerana Allah S.W.T.
Sebelum engkau mendekati cinta, cintailah dirimu terlebih dahulu, mengkaji hakikat kejadianmu yang begitu simbolik, yang berasal daripada setitis air yang tidak beharga lalu mengalami proses pembentukan yang direncanakan oleh Allah S.W.T. 
Semoga itu mampu melahirkan rasa keagungan dan kehebatan terhadap Allah dan timbul rasa cinta dan kasih kepada Penciptamu.
Gadisku...
Menyintai Allah dan Rasul melebihi cinta terhadap makhluk adalah cinta hakiki dan abadi kerana hati yang pecah dan retak apabila diberikan kepada makhluk pastinya akan bertambah retak dan terburai.
Tetapi, apabila hatimu diserah kepada Allah sudah pasti akan bertaut kembali.
Dalam usia mudamu, sibukkanlah diri dengan ilmu yang mampu menajamkan akal dan mampu membina sahsiah muslimahmu.
Sesungguhnya ilmu itu cahaya dan tidak mampu bertapak dalam hati orang yang melakukan maksiat.
Akhir kalam, terimalah kata-kata seorang ahli sufi iaitu Rabiatul Adawiyah sebagai renungan bersama.
"Cintakan manusia itu tidak mewujudkan kabahagian yang hakiki untuk seorang insan dan ia tidak kekal abadi kerana manusia itu sering membuatkan seseorang kecewa, gagal, merasa terseksa.
Oleh itu, tiada suatu cinta pun yang dapat membuahkan kebahagian dan kenikmatan yang kekal abadi kecuali cinta kepada pencipta manusia itu sendiri..."
petikan daripada : iluvislam.com

Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

bisakah AKU??

Isteri, suri hati dan penyeri hidup suami. Tapi sayang, kilauan seri itu dibiarkan kelam apabila usia perkahwinan melanjut dalam. Mari kita selusuri sikap wanita yang disenangi suami agar ikatan yang terjalin mekar mewangi.
Sabda Nabi SAW, "Tiga daripada kebahagiaan: Wanita yang apabila engkau melihatnya, ia mengkagumkan engkau, apabila engkau tiada bersamanya dia menjaga dirinya dan harta engkau."


(Riwayat al-Hakim dalam al-Mustadrak, dinilai hasan oleh al-Albani)

01.Keibuan
Lelaki terpikat pada wanita yang bersikap keibuan, lemah-lembut, mengambil berat dan penyayang. Wajah keibuan mampu membuat lelaki berasa tenteram ketika sedang stress, cemas lagi gelisah dan berasa senang hati ketika mahu bermanja. Setiap wanita ada potensi keibuan dalam diri masing-masing dan jangan ditunggu sehingga beranak baru mahu menyerlahkan sikap keibuan itu.
02.Keanak-anakkan
Dalam batas yang wajar, sifat keanak-anakan seorang wanita menjadi daya tarikan di mata lelaki. Mereka berasa terhibur dengan keletah anda. Awas, sifat keanak-anakkan yang melampau mampu menjelakkan hati.
03.Penuh pengertian
Sikap pengertian wanita membuat lelaki berasa dihargai dan diterima seadanya. Sikap ini tercermin daripada perasaan mudah memaafkan, memilih waktu yang tepat untuk berbincang masalah dan sebagainya. Contohnya, ketika lelaki melakukan kesilapan, wanita yang berpengertian tidak terus mengeluarkan kata-kata yang kasar atau menuduh melulu sebaliknya cuba mengerti duduk persoalannya.
04.Menghargai
Wanita yang menghargai lelaki adalah wanita yang disenangi lelaki. Berbeza dengan wanita yang suka diperlakukan dengan lembut; lelaki pula suka dihargai, dipuji dengan tulus ikhlas dan diberi kepercayaan. Penghargaan daripada wanita membuat lelaki berasa bangga.
05.Menjaga penampilan
Wanita yang pandai menjaga penampilannya agar sentiasa kelihatan cantik, bersih, kemas dan menarik rata-rata merupakan idaman si suami. Penampilan yang baik menunjukkan wanita tersebut menghargai dirinya. Dia akan mudah senyuman, pandai merawat tubuhnya, meningkatkan kualiti hidupnya dan memberi yang terbaik kepada dirinya. Dia suka dan bersyukur dengan dirinya dan secara tidak langsung memancarkan pesona yang menyebabkan lelaki juga menyukainya. Apabila sudah berumahtangga, wanita tersebut terus menjaga penampilan dirinya dan kesihatan tubuh badan walau sudah beranak-pinak. Siapa yang tidak suka isteri yang masih kelihatan cantik dan ramping walau sudah beranak tiga?
06.Pandai berbicara
Lelaki tertarik dengan wanita yang pandai berkomunikasi dan boleh diajak berbual. Walau topik perbualan yang disukai lelaki berbeza dengan topik kegemaran wanita, wanita tersebut dapat mengimbanginya. Dia bukan sekadar teman berbual yang pasif, tetapi dapat memberi respon dan pendapat yang baik. Dia juga tahu menjadi pendengar yang baik, serta mengalihkan topik yang agak serius kepada perbualan yang lebih menarik. Lelaki juga suka dengan wanita yang suka bergurau dan pandai berjenaka serta boleh menerima jenaka lelaki dengan baik dan berfikiran terbuka.
07.Pandai bergaul dan menyesuaikan diri
Wanita yang pandai bergaul dan menyesuaikan diri mempunyai nilai lebih di mata lelaki. Wanita tersebut tahu menghadapi orang yang lebih tua dan cara berhadapan dengan orang yang lebih muda. Apabila berhadapan dengan suasana yang baru, wanita tersebut tidak gentar malah cepat menyesuaikan diri. Dia mudah diajak ke mana saja dan tidak kekok sama ada di bandar atau di kampung.
08.Menghormati diri sendiri
Lelaki suka dengan wanita yang menghormati dirinya sendiri sebagai seorang wanita, bersikap sopan dan mempunyai etika. Wanita yang menghormati dirinya sendiri mempunyai keyakinan dan tahu apa yang baik dan buruk diperlakukan oleh seorang lelaki terhadap dirinya. Jadi dia tahu apa yang dia inginkan dan mahu elakkan serta menjaga maruah dirinya. Dia tidak akan merendah-rendahkan dirinya dan tidak akan membiarkan lelaki memperlakukan dirinya sesuka hati.
09.Simpati dan prihatin
Lelaki suka wanita yang murah hati, mengambil berat, simpati pada nasib yang susah dan tidak memilih bulu. Kebaikan yg wajar dan spontan mencerminkan hati yang mulia. Ada kecantikan dalaman pada dirinya yang memancar keluar dengan indah dan memikat.

petikan daripada :  iluvislam.com

Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

Renungan Sejenak

Perbualan seorang bayi sebelum kelahirannya…

Baca dan hayati kisah di bawah ini. Fahami mesej yang cuba disampaikan. Dan paling penting, amalkan ilmu yang anda dapat.

Adalah dikisahkan….pada ketika seorang bayi akan dilahirkan ke dunia nyata.
  • Bayi itu bertanya kepada Tuhan : “Para malaikat di sini mengatakan bahawa besok Engkau akan mengirimkan saya ke dunia, tetapi bagaimana cara saya hidup di sana? Saya begitu kecil dan lemah.”
Tuhan menjawab: “Aku telah memilih satu malaikat untukmu. Dia akan menjaga dan mengasihimu dengan sepenuh hatinya.”
  • Bayi bertanya lagi: “Tetapi disini, didalam syurga ini, apa yang saya lakukan hanyalah bernyanyi, bermain dan tertawa…Inikan sudah cukup bagi saya untuk berbahagia.”
Tuhan menjawab: “Malaikat mu nanti akan bernyanyi dan tersenyum untukmu setiap hari. Dan kamu akan merasakan kehangatan cintanya dan menjadi lebih berbahagia di sana”
  • Bayi bertanya lagi: “Bagaimana mungkin saya dapat memahami orang-orang bercakap dengan saya sedangkan saya tidak memahami bahasa mereka?”
Tuhan menjawab: “Malaikatmu akan berbicara kepadamu dengan bahasa yang paling indah yang pernah kamu dengar. Dan dengan penuh kesabaran dan perhatian. Dia akan mengajar kepadamu cara untuk berkata-kata.”
  • Bayi bertanya lagi: “Apakah yang boleh saya lakukan ketika saya ingin berbicara kepadaMu?”
Tuhan menjawab: “Malaikatmu akan mengajarkan bagaimana cara kamu berdoa dan bermunajat kepadaKu.”
  • Bayi bertanya lagi:”Saya mendengar bahawa di Bumi banyak orang jahat. Siapa yang akan melindungi saya nanti?”
Tuhan menjawab: “Malaikatmu lah yang akan melindungimu, walaupun mungkin jiwa dan raga terpaksa dikorbankannya.’
  • Bayi bertanya lagi: “Tapi, saya pasti akan merasa sedih kerana tidak lagi dapat melihatMu lagi.”
Tuhan menjawab: “Malaikatmu akan menceritakan kepadamu tentang Aku dan akan mengajarkan bagaimana kamu nanti akan kembali juga kepadaKu, walaupun sesungguhnya Aku akan sentiasa disisimu.”

Pada saat itu, Syurga begitu tenang dan hening sehingga suara dari Bumi dapat jelas kedengaran.
  • Dan sang bayi bertanya perlahan : “Tuhan, jika saya terpaksa pergi sekarang ini, bolehkah Kamu khabarkan kepadaku nama malaikat yang Kamu maksudkan itu?”
Tuhan menjawab: “Kamu akan memanggil malaikatmu itu sebagai “IBU”. Maka ingatlah, sentiasa kamu berkasih sayang dengannya dan menghargai setiap pengorbanan ibu mu. Berbakti, berdoa dan cintailah dia sepanjang masa. Dialah satu-satunya harta mu yang tiada galang gantinya, dunia mahupun akhirat.

Dan untuk para ibu, ingatlah kisah ini dikala kamu hilang sabar dengan karenah anak-anak mu yang sedang membesar. Sesungguh nya Syurga itu dibawah telapak kakimu.


Sucikanlah 4 perkara dengan 4 perkara :
  1. Wajahmu dengan linangan air mata keinsafan
  2. Lidahmu basah dengan berzikir kepada Penciptamu
  3. Hatimu takut dan gementar kepada kehebatan Robb mu
  4. Dosa-dosa mu yang lalu dengan taubat kepada Dzat yang Memiliki mu

Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

Friday, April 29, 2011

jawapan

mama menjawab kepada soklan http://pintuhati.blogspot.com/
  1. DQ suka makan aper ek..of course benda halal..hehee DQ pon tataw..makan sume la yang x nampak pelik..kalo nmpk pelik tu payah la ckit..tak kan ibu Awisy tataw kot..huhuuu
  2. DQ suka darat kot..takut aihh duk laut..tak dak umah..yag pastinyerr awokk tak reti berenang..hahaa..jgn abaq kat org tau..maluuu!!
  3. ibu awisy nih ty soklan yag xleh jawab lorr..yang tuh ibu kena ty diri ibu la..DQ xdak jawapan tuk soklan tuh..maap yeop!!keburukan sendiri mn leh gtau..hehee
  4. soklan ke4 nih DQ pilih jawapan no.2..hahaa..btoi x??sahih btoi punyerr..hehee
  5. prasaan sayer skunk nih..letih + berdiri utk guna pc kat gat nih ha..arini kerja pastuh jai makgat..huhuu..tak larat sesgt nih..huhuuu
lorrr, abis dah ka soklan??? tanya ler bebanyak ckit..hehee..jumpe lagi di lain post yerr..muahhh :P


 
Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

suka suki part 2

bestkan kalo skali skali dapat ilangkan tension..ha cite mama kali nih..1st mama g karaoke..cmart arr!!mana lagi kalo bukan tempat yg kite2 rajin p..memula tuh cm besa men g men bowling dulu..men 1 freme jew..dah busan sebonarnye gan bowling..so mama da port baru nk ilangkan stress..hehee..peneman setia tak ditinggalkan..kali nih anak mama siap berjoget2 lg..fuhhh best gilerr..ilang segala keletihan mama..macam x puas pulak rasa..hah 2 dah mula ketagih la tuh..bowling dah busan mula nk bernyanyi2 pulak..sabo jer la..1 lagu = RM 1.50.bulehla kan??kalo nk karok kat umah kena tunggu ujan turun lebat baru layanzz..hehee..bukan pa malu jew..huhuu..maklumla sora sedap sangat kalah CT nuh..hehee..smlm mama n frenz nyanyi 10 lagu..wahhh kalah konsert unpluged Siti Nurhaliza siot..antara lagu2 yang terpilih ialah :-
  1.  doa buat kekasih - Ramli Sarip
  2.  secangkir madu merah - Amalyna
  3. diam2 jatuh cinta - Ramlah Ram
  4. bisikan Asmara - Siti Nurhaliza
  5. cek mek molek - M. Daud Kilau
  6. dil to pagal hai - SRK
  7. menghitung hari - KD
  8. sandarkan pd kenangan - Jamal + Siti Sarah
  9. cari jodoh - wali band 
  10. sembilu - Ella
 puaih ati..skali nyanyi 10 trus..ilang segala tension mension nih..huhuu..kalo dapat p lagi pon ok gak..tap kena tgu OT masuk..apa macam achik Yana n Cik Tun..jawab jangan tak jawab..hehee

Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

Tuesday, April 26, 2011

suka suki

08 Mac 2011 : cerita kedai kopi mama kali nih..1st time mama men bowling..ala main kat cmart Changlun jer..maklumla baru buka..apa lagi serbuuu la..hehee..nama pon pertama kali besa la..mcm hampes asal baling jer strike sedia..strike ke  longkang..hehee..tp mama tetap enjoy sesangat..thanx to kwn2 yg sudi ngajak mama nih..cik Tun, cik Yana, n cik Jat..thanx  a lot..espeacially thanx of couse to my beloved, anak mama coz sudi menjadi peneman setia mama..


bola2 api..

lane..baling jangan x baling

yg bestnyerr dua2 games mama johan..hahaa..jgn marah la yeop, mama men blasah jew..lagipon mama dapat restu papa, tu yang leh main tuh..hehee..ayat x tahan btoi lerr..skg dah men byk kali tp x pernah men mcm hak 1st dulu..sedih2..kalo la da cgu yag mau ngajaq best jugakk..ader sapa2 sudi angkat tangan mcm sayerr..hehee

1st games

2nd games..makin byk pin tuh..hehee

 bila 1st time nih besa lerr...posing x leh tgai punyerr..hehee..opss sebelum terlupa mama pon nk berterima kaseh ke acik Linda + kakak Chica..diaorg pon sudi meneman, di kala mama col jew, trus on..hehee..mama pon apa lagi jalan jelah..

bodyguard yg setia

CikTun team..hehee

gelak dulu bru leh baling

masuk longkang daa...

mama n CikYana chumei
dikala ank mama sudah busan
CikLinda yg sempoi..
Qhayra wif kakak Chica


Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

Sunday, April 24, 2011

jalan2 cari makan




 7 April 2011 : dah lama rasanya, x makan kat luar..hehee..kali nih mama n family makan at Old Village..sebut nama pon best jah kan. dengaq kan??ha memang best sesgt dapat makan kat cni..tempat makan dia atas pelantar n view pemandangan dekat sungai..dari tempat makan tuh kita leh tgk highway utara selatan..1st smpy nih mama teruja sesgt..sebelum nih duk dgaq member2 jew yg cite..lastly smpy jugak mama kt cni, itu pon kebetulan nk balik kampung so singgah ler skali..sambil menyelam minum air lerrr..heheee..





































































papa yg udah kelaparan smpy gigit jari..

Chicken Chop RM10


Fries RM3.00
nasik goreng Old Village RM5.50
ha inilah makanan yg dipesan..sedap jugak la..not bad..harga pon berpatutan..makan tengahari ala buffet pon ada..masakan kampung pon aderr..bak kata astro 'macam2 ada'..hehee..bila dah smpy tempat menarik gini mama pon apa lagi posing jah lah..
smpy papa nuh duk syiok perli "snap pic byk2 jangan lupa buh pesbuk"..ha kali ni bukan jew gan pesbuk tp gan blog sekali..puaih ati mama..nk perli sangat noh..hehee..
macam2 posing anak mama..so cutee..
mama pon nk posing mosing jugak
anak mama yg pndy posing
my lover hubby..muahhh
besawnyerr pasu dia..
barang antik yg dijadikan pameran kedai tersebut
lamb chop RM15
nasik goreng kampung sakan RM4.50
15hb April 2011 : sekali lagi mama n family smpy ke Old Village..kali nih mama try makan lamb chop n nasi goreng kampung sakan..wahhh..mmg sedap bangat..sempoi lerr kalo dapat makan selalu kat cni..


Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

Saturday, April 23, 2011

When She Sick

when mama's little gurl not feeling well (14 Feb 2011) valentine dayz tuh..huhu..hampir 2 week jugak la..mama pon sedap la bercuti jaga ank mama yg sakit..huh..kat umah gheja layan tv jer..mujur la v tayang cite best..macam2 cite mama layan..dr pagi smpai petang..tengahari break jap..pas makan tidor..itu ja keja mama selama mama jaga anak mama sakit..huhuu..cian anak mama menanggung sakit yer..sabo jelah..yang best nyerr anak mama sakit pon buleh senyum lagi itu yg membuatkan mama sayang sangat dia..NurQhayra Qistina is a gud gurl..
2nd day..bijik campak mula keluar..1st day bg air nyiok tp xsmpt nk snap coz mama dia nite duty..(sakit2 pon sila panggOng tuh..huhu)
layu jew mata dia..mujur la bijik campak tuh tak tumbuh dalam mata..
kalo tak jenuh la anak mama..
2nd day..still steady lagi..siap buleh sila panggung tuh..
inilah muka anak mama yang tak bermaya tuh..cian dia..
bijik tuh dah mula bercambah di badan dan muka..tapi still tak turun sampai kaki lagii..
baru nampak bijik kat muka..pic nih mama snap sebelah petng nyerr..
cepat betoi bijik tuh keluar..
2nd day..image dari belakang..
cian sayang..
3rd dayz..bijik makin bercambah..gini lah rupanyerr..bertambah2 sayu ati mama bila tengok anak mama cmni..cian sguhh dia..
4th dayz btambh2 teruk ank mama,cian dia..
(maaf yerr, muka baru bgun tidoq..hihi..silau flash)
5th dayz..aloloo..cian dia berparut2..
masa nih mama bawak adek balik kampung mama..mujur la Acik abin n bb Nisrin tak berjangkit sama..kalo tak jenuh lorrr..pd mulanya, mama taknak balik takut berjangkit pulaok tapi, ayong cakap kuasa Tuhan semua tuh..mama pun balik lerr..mmg kuasa Tuhan sungguh la..bb n acik abin xberjangkit pon..huhuu..naseb2..last2 papa, paksu n maklong yang jangkit..huhuu..
6th dayz..parut hampir kering sudah..tapi still tak buleh pakai baju..posing kat pintu umah maktok..kihkih..sakit2 pon masih berjalan tak benti kuar masuk umah tuh cm org tak sakit jew..huhuu
baju tak dapat pakai..kalo pakai bertambah miang lorrr..so mama yang agk kreatif nih pon kasi anak mama berpakaian lor..kalo tak cian dia..tengok pic..chewah cam duduk tepi pantai pulak..hahaa..so sweeet:))


22 feb 11..semakin sembuh tapi parut tetap macam jugak la..amek masa nak ilang parut tuh..sabo yerr sayang..Dugaan Tuhan..

Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)