Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Lilypie Angel and Memorial tickers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, November 30, 2011

Diego n Dora mama be4 Fantagiro n Tarabas

salam sume, 
aritu ader mama cite tentang kawan baru mama Fantagiro n Tarabas kan??
korang ader hinggat tak??tak baca lagi ke?? 
hmmm jum baca SINI
 actually, Diego n Dora nih mama bela sebelum hadirnya fantagiro n tarabas tuh..
tapi tak sempat nak post coz lum amek pic diorg..arini baru nak cite pasai diego n dora..
 oryte, cmna mama leh beli diorg nih ek?? ha nih nk cite nih..
cm besa la kalo kitorg balik kg jew mesti singgah kat kedai juai ikan
coz papa nk belikan ulat tuk kasi burungnya makan..
bila dah singgah mama pun suke gak tgk ikan2 yang tokey kedai tuh juai..
1 hari tuh duk belek setiap balang ikan tup2 mama terbenti kat 1 balang nih..
balang tuh ader udang hok mama beli nih laa..
mama nih bukan buley kalo ader hok kenan tuh mmg kena beli la..
so mama pon beli la "dora n diego" nih..
antara dialog mama gan minah indon (pekerja kedai) tuh :-

mama : brapa sekor??
indon : sekor 5 hinggit.
mama : hmmm, udang nih bley betelur ka??
indon : kalo sepasang bley beteluq la.
mama : cmana nak tau jantan gan tina??
indon : dia x pakai sluar bley tau la..
(mama : toing..toing..toing..hampes toi indon nih..bley duk jadi lawyer xresmi plak)
pastu baru minah tuh jawab, 
"kalo kala terang tuh jantan, x terang tuh betina.."
taktau la betoi ke tidak..mama duk tgk asyik gaduh jew dora n diego tuh..
bila masanya nk romantika de carlonyaaaaaa..
Wallahu a`lam
sampai ke arini cikQhayra selalu tanya pompuan tuh sapa??
mama jawab "minah indon"
mau xrajin tanya..minah tuh pekena mama dia..huhuu..habuan la..
terlebih ramah plak minah tuh..sabo jelahh :P


Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

Tuesday, November 29, 2011

GERAK JARI SINGKAP RAHSIA DIRI

. Memicit atau memgang hidung
Tidak mudah tertipu dan sangat berwaspada dlm apa juga tindakan yang dilakukan.
Seorang yang pemalu dan sukar utk berkongsi rahsia besar dgn org lain kecuali org yang benar2 dipercayai.

· Meletak tangan pada bahu kawan
Suka ikut kepala sendiri
Pentingkan diri sendiri
Teman yang sangat mengambil berat dan prihatin terhadap masalah yang dihadapi oleh teman2 rapat

· Bermain dgn tangannya
Mempunyai tahap humor yang tinggi
Pandai berjenaka
Bersikap terbuka dan dapat menerima kritikan atau pandangan org lain tanpa ambil hati
Jenis open minded

· Mematahkan jari jemarinya
Seorang yang gugup dan kurang yakin utk berbicara dgn org lain
Baik hati dan sedia membantu sesiapa saja

· Menggigit kuku
Gugup dan gementar bila berbicara
Agak tertutup dalam membicrakan rahsia hati

· Memintal hujung rambut
Suka berkhayal
Sukar diperdayakan
Keras kepala

· Menongkat dagu
Pendengar yang setia dan rahsia akan selamat ditangannya
Suka mendengar masalah teman2
Setia dlm persahabatan

· Suka letakkan tangan atas meja
Happy go lucky dan pandai menyesuaikan diri
Peramah
Suka bergantung pada orang lain

· Menggosok 2 telapak tangan
Ramah dan berfikiran matang
Suka berterus terang dan tidak suka ckap berbelit2
Mudah memahami perasaan org lain dan suka membantu

· Memutar cincin
sangat menepati janji
berhati2 dlm tutur kata
gemar hidup yang teratur

 noted :
Wallahu a`lam
"Sampaikanlah pesanku biarpun satu ayat..." Sebaik-baik manusia itu
adalah mereka yang memberi manafa'at kepada manusia lain...



Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

Dulu lain kini lain...bukan dulu kini dan selamanya..

 
1. Bob Lokman - bekas pelakon, pelawak, komposer

    2. Ustaz akhil hayy - bekas penyanyi rock (80-an)
    'D Riyadh'

    3. Megat - bekas penyanyi kumpulan ACAB

    4. Azmeer Mustafa - bekas pelakon filem 'ali setan'

    5. Ustaz Radzi - bekas penyanyi rock 'Melissa'

    6. Iwan Syahman - bekas penyanyi dangdut

    7. Izam - bekas vocalis kumpulan E.Y.E

    8. Sham kamikaze - bekas gitaris kumpulan 'kamikaze'

    9. Mel - bekas penyanyi kumpulan 'Wings

noted :
Alhamdulillah, Allah telah bukakan pintu ati diorg,
mudah2an berkekalan perubahan diorg nih..Amin :))

Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

Lukisan selebriti luar Negara menggunakan barang buangan

tiada sebarang kata just tgk gambor jer..
betapa kreatif n invotif nyerr mereka2 ini..













noted : 
superbbbbb bangat..

Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

Monday, November 28, 2011

Kesian Cik Qhayra.

salam sume,
ingat lagi x post mama tentang kaki cik Qhayra tuh??
tak ingat kew??ka korang blum baca..kalo blum jum baca DULU
hehee..arini mama nk cite lagi bab kaki dia yang xmo nk sembuh tuh..
actually masa mama jmpa dr.Nasir tuh dalam seminggu ok dah kering baik dah, then bila dah abis ubat makan yang doctor kasi tuh tetiba je jadi balik..bila dah jadik balik mama pon refer semula dr.Nasir tuh, then doktot cakap bukan jenis penyakit aritu, penyakit nih lain plak..ok mama pon trima la..mana la mama nih reti sangat bab2 nih..yang retinya bawak cik Qhayra jmpa doktot la bila dah sakit..huhu..then pakai ubat sapu  n makan ubat yg dikasi selama seminggu, x lega2 jugak..target mama bila seminggu x ok gak mmg kaki ank mama nih jumpa pakar kulit jugak la..Dr. Nasir pon pakar jugak tapi nk wat cmana kaki ank mama cm xmau jew yg ubat doktot nasir, so keputusannya, terpaksa bawak cik Qhayra jmpa yang lebih pakar at Jalan Putra, Dr. Venkat..pakar segala pakar penyakit kulit..sapa x kenai kalo ckp doktot India nih..mesti kenai punya la..doktot cakap kaki ank mama nih xdak masalah pa pon cuma dia garu jew..bila garu pastuh luka dia merebak banyak tempat la..mmg tak dinafikan tangan ank mama suka mengaru2 sebelum dia tidoq smpai dia terlena la..susah benor nak buang habit dia tuh..so inilah dia ubat cik Qhayra..
tu diaaaa ubat dia..ubat makan 2jenis malam n 2jenis siang lain2
ubat sapu pagi, petang n malam lain2 tau..hahaa..bila budak farmasi tuh kasi mama tergelak..sekarung ubat cik Qhayra..
mama tanya "brapa dik?"
"95hinggit" jawab dak india farmasi tuh.. 
ha tu diaaaa, amek ko..maklumlah sebelum nih duk p klinik bayak yang panel..klinik dr. Nasir tuh pon panel so xtau pon kena byaran brapa..hahaa..kalo x lega lagi taktau la mama nk wat cmna..selama 2hari nih makan n sapu, Alhamdulillah tgk hasilnya berkesan jugak laa..nampak macam kering dah ckit kudis kakinya tuh..
noted :
semuga kaki cik Qhayra cepat sembuh..
sedih tgk kaki ank mama tuh..cian dia..mcm sakit sangat..

Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

Kawan Baru Mama, Fantagiro n Tarabas

hye all, 
1st of all, mama nk ucapkan 
salam maal hijah 1433H buat semua... 
jangan hanya kata2..lafaz perlu beserta dengan hati..
ikhlaskan diri sucikan hati dari segala hasad dengki dan iri hati..
berhijrahlah kita ke arah jalan yang lebih diredhai oleh -NYA
 oryte,
abis ucapan tahun baru mama.hehe
mama nk cite plak tentang kawan baru mama nih..
si kura-kura kecil..
hok tina tuh mama namakan fantagiro 
hok jate plak mama panggil tarabas
maklumlahh skarang mama duk layan cite 
the cave of the golden rose
so mama kenan nama tuh..hehee
 memula tuh mama kasi tempat tinggal dia kecik bangat
nmpk cm x selesa plak..
so mama pon p la beli tempat tinggal yg lebih selesa...
ta raaaaaaaaa...
chumeeiii tak tempat tinggal diorg??hehee
kan lebih selesa fantagiro n tarabas mama..
 korang nak tau cmna la mama leh sangkut nak beli si kura2 kecil nih..
cite dia gini..mama ikut papa n cik Qhayra gi kedai ikan nak beli ikan mas yg mati dek disepit udang mama tuh..pastuh mama tgk si kura2 kecil nih cumeii sgt la..mama bekenan la..1 ekor rm6.80 kalo 2 ekor rm12, so mama beli 2 la..kalo beli 1 rasa cm cian plak kwn mama xder teman nak begebang..hihiii..untungnya tokey kedai tuh la..mama beli 2ekor + makanan lagi..hehee..mama pon untung gak sebenaqnya, dah minat la..xpraya la..rasa suke plak tgk si fantagiro n tarabas nih..actually, mama nk bela ikan nk letak kat opis..pastuh bila tgk jew, ati tersangkut nk bela natang nih..so xjadi la nak beli ikan..huhuu..masa nk bawak mai opis pg td, cik Qhayra x kasi plak..hahaa..katanya jangan bawak gi mana2 pon kura2 adeq..lawak toi..tadi pon dia col suh mama bawak balik..huhuu..cmna nak buat, nmpk gayanya kena beli tuk dia sama la..huhuu.habuan la..

p/s : semuga panjang umoq cik fantagiro n tarabas mama,
n idup aman bahagia bersama mama..
(*______^)

Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

Friday, November 25, 2011

Ombak Rindu

salam sume :))
arini nak cite ckit tentang filem yg mama tunggu2 nih, OMBAK RINDU..
adaptasi dari novel nih pasti best kan?? 
mama baca novel cite nih bertahun dulu..masa zaman sekolah la..
tak sangka plak sekarang pengarah terkenal, Osman Ali akan terbitkan cite nihh..
tak sabaq rasanya mama nk pecah panggung Dec, 1st nih..huhuu..
nanak plak ader hero malaya hok mama kenan tuh, sapa lagi kalo bukan Aaron Aziz..
so nsem n macho la..eee, i likeeeee..hahaa
plannya mama, cikjat, cikAs n Cikton nkg tgk bersama2..
ntahla jadik ke tidak nyerr..hehee
jumla kite baca ckit sinopsis cite nih..
layanzzz


Filem Ombak Rindu hasil karya novelis Fauziah Ashaari, Izzah, gadis yatim piatu yang kematian ibu dan ayah akibat kemalangan jalan raya. Justeru itu, ayah saudaranya, Taha, mengambil tugas memelihara Izzah. Isteri Taha cukup tidak senang dengan kehadiran Izzah dan menuduh Izzah membawa bala dalam keluarga mereka.

Pada masa sama, Pak Cik Taha banyak berhutang. Disebabkan kesempitan wang dia sanggup menjual Izzah kepada seorang tauke kelab malam. Izzah terpaksa mengikut kehendak ayah saudaranya walaupun hatinya meronta.


Di situlah dia berkenalan dengan seorang pelanggan bernama Hariz. Hariz sanggup 'membeli' Izzah dengan harga yang mahal dari tauke kelab itu dan mahu membawa dia keluar dari neraka jahanam itu.


Atas permintaan Izzah, akhirnya Hariz berkahwin dengan Izzah, tetapi dengan syarat semuanya mesti dirahsiakan.


Kehadiran Mila Amylia, anak Tan Sri Rashdan, model dan pelakon terkenal akhirnya menggugat kebahagiaan Izzah dan Hariz. Apakah mereka bermadu?


Filem arahan Osman Ali ini menampilkan pelakon kacak Aaron Aziz sebagai Hariz manakala, Lisa Surihani (Mila). Turut berlakon Maya Karin dan Umie Aida.


Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

Wednesday, November 23, 2011

Baju LADY GAGA yang Jarang Kita Jumpa


Gaga nk wat laen dar yg lain..huhuu
ntah apa2 ntah..
segak la sangat cik kak oiiii..
sabo jelahhh..

Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

Tuesday, November 22, 2011

PM kasi cuti..Terbaikkkkk :P

hinggatkan betoi dah tadi..hahaaa..
hampes toiiii..
terbaikkkkk la...

noted ;
tahniah wat pasukan Harimau Muda Malaya 
kerna berjaya menumpaskan Garudda semalam..
korang memang the bestttt..
TERBAEKKKK :))


Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

Monday, November 21, 2011

Aplikasi Komputer Dalam Diri

• DELETE semua FILE kebencian & ammarah
• INSTALL anti-virus ego & putus asa
• RESTART kehidupanmu dgn kasih sayang
• REFRESH peribadi kita yg mulia
• DOWNLOAD sifat2 SABAR & TAQWA
... ... • UPLOAD tingkahlaku yg BENAR, JUJUR & IKHLAS
• Jangan meng-'UNDO' pengalaman buruk & sedih
• LOADING semua dgn DOA & USAHA
• COPY & PASTE semua pengajaran & ilmu yg bermanafa'at

noted : like n share it..♥ 

Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

Sunday, November 20, 2011

C.I.N.T.A =)))

Kata Polis→ cinta itu sukar ditangkap
Kata Ustaz→ cinta itu anugerah
Kata Doktor→ cinta xdapat utk diubati
Kata Guru→ cinta xboleh utk di pelajari
Kata Hakim→ cinta xboleh di hukum
Kata Orang→ cinta itu indah
Kata Rangga→ ada apa dgn cinta
Kata Radja→ benci bilang cinta
Kata Agnes Monica→ cinta xada logika
Kata Allah→ cinya itu milik-Nya. ^_^

--█▀▀█─█────█────█▀▀█─█──█─
--█──█─█────█────█──█─█──█─
--█▀▀█─█────█────█▀▀█─█▀▀█─
--█──█─█▄▄▄─█▄▄▄─█──█─█──█─ ____ 
KALAU KORANG SEMUE SAYANGKAN ALLAH, ♥.♥
COPY PASTU PASTE KAN DEKAT BLOG ANDA ♥.♥
SESIAPA SAYANG ALLAH LIKE. ♥
mama copy dr ~curLasss ko jaH~

Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

ADAKAH BENAR WANITA SEBENARNYA SUKA D ROGOLL!!!!!

Apa yang membuatkan lelaki boleh terangsang nafsu seksnya sehingga sanggup melakukan jenayah ROGOL wanita??
Lelaki dijadikan sebegitu rupa, dimana nafsu seksnya boleh terangsang dengan hanya memandang pada wajah atau bentuk tubuh wanita sahaja.
Apatah lagi wanita yg mempunyai rupa paras yg cantik dan bentuk tubuh yang mengiurkan.

DItambah pula wanita yang mengenakan fesyen pakaian yang tidak menutup aurat seperti yang memampakkan sebahagian dari bahagian Buah-dada, Betis dan Paha, Perut dan Pusat dan bahagian punggung (seluar dalam).

Jika kita perhatikan sekarang terlalu ramai wanita2 yg mengenakan pakaian
1) Yang menampakkan bahagian atas buah dadanya (alur),
2) Memakai baju yg singkat sehingga menampakan bahagian pusat dan perut,
3) Memakai seluar yg apabila bertinggung akan menampakan bahagian alur punggung dan seluar dalamnya.
4) Yang memakai skirt2 pendek yang menampakankan bahagian betis dan pahanya.
5) Memakai baju yang jarang sehingga menampakan bentuk buah dada dan warna bra yang dipakainya.
6) Memakai kain yang jarang sehingga menampakan seluruh bentuk kakinya hingga ke pangkal paha.

Maka semua ini akan menaikan nafsu seks kaum lelaki.

Lelaki memang sentiasa bernafsu apabila melihat wanita2 yang berpakaian sebegini. apatah lagi yang berpakaian separuh bogel. seksi n seksa.

Bagi lelaki yang boleh menahan nafsunya, maka itu semua hanya sekadar menjamu mata.Tetapi bagi lelaki yg tidak dapat menahan nafsunya:-

Ada yang akan melepaskan nafsunya dgn cara lain. (Dengan isteri atau pasangan atau dot dot dot).
Ada juga lelaki yang ingin melepaskan napsunya pada wanita yang dilihatnya itu sendiri. dengan cara memaksa, maka rogol terjadi.

Ada juga lelaki yang tidak dapat melepaskan nafsunya pada wanita yang dilihatnya itu tetapi pada wanita lain (walaupun wanita ini tidak seksi) dengan cara memaksa, maka rogol terjadi.
Lelaki yang sanggup merogol adalah lelaki yang kurang waras, tapi bukan Gila, cuma tidak dapat menggunakan otaknya untuk berfikir secara rasional.

Dengan menggunakan kekuatan fizikal yang ada pada lelaki dan di dorong oleh napsu yg meluap-luap dan tanpa menggunakan otak untuk berfikir, lelaki sanggup mengambil risiko untuk melakukan jenayah rogol.


Setelah merogol dan melepaskan napsu baru lah boleh berfikir. Tapi cuma berfikir bagaimana nak lepaskan diri supaya tidak dapat ditangkap oleh pihak berkuasa.Maka dengan menggunakan otak yang kurang waras tersebut, perempuan yang dirogol itulah yang menjadi mangsa sekali lagi. Cuma nak tutup mulut tapi tertutup nyawa terus.


Moral of the story:


Pada kaum wanita:
Jangan naikkan napsu seks pada lelaki yang tidak dikenali dengan berpakaian yang mendedahkan tubuh anda atau yang menampakkan bentuk tubuh (ketat) dikhalayak ramai, buruk padahnya.


Pada kaum lelaki:
Janganlah menganggap wanita hanya alat pemuas napsu seks semata.
Hargailah wanita, yang melahirkan anda di dunia ini.
Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

Friday, November 18, 2011

Bungkus OR Tutup Aurat..

Korang TUTUP aurat ke BUNGKUS aurat?Beza BUNGKUS dengan TUTUP adalah amat besar.

Situasi 1:
Aisyah: Ahmad, cbe teka aku tgh BUNGKUS ape?
Ahmad: Alaaa, nasi lemak.
... ... Aisyah: Aik? Mne ko tau?
Ahmad: Aku nmpk nasi tkluar sikit tu. Lgpun aku tau ko mmg jual nasi lemak.
Aisyah: Ok2. Cbe teka nasi lemak ni byk ke sikit?
Ahmad: Alaaa lg sng. Byk la.
Aisyah: Ha? Cmne ko tau ni?
Ahmad: Tgok bntuk & saiz laa. BUNGKUSan bsar, byk. BUNGKUSan kcik, sikit. Haha kantoi.
Aisyah: Pandainye ko ni.
Ahmad: Bkn aku yg pndai, ko yg xpndai. Haha.
Aisyah: Ceh. Malas la soal.

Situasi 2:
Aisyah: Ahmad, cbe teka aku TUTUP ape dgn tudung saji ni?
Ahmad: Hmmm. Ikan goreng?
Aisyah: Salah.
Ahmad: Telur dadar?
Aisyah: Salah lg.
Ahmad: Karipap?
Aisyah: Salah jugak.
Ahmad: Fail MQA?
Aisyah: Ish. Lg la salah.
Ahmad: Abis tu ape? Mne la aku nk tau ape yg ko TUTUP tu.
Aisyah: Nasi lemak laa. Cbe teka byk ke sikit?
Ahmad: Ceh. Mne aku nk tau. Malas la jwb.

Maka pilihlah TUTUP.... :-)

Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

Luahan Rasa Jewww =))

salam sumaat,
mama keja arini ganti tempat cikjat..saja la cian gan cikjat xder org ganti so mama amek tmpt dia..mana tau kalo2 mama dah hal nanti xder org ganti plak..hehee..xsalah kalo kita tolong org kan?? 4 cikjat mama bukan minta dibalas pon, jangan salah paham..dalam masa yg sama gak, dapat menampung pendapatan mama yg xseberapa nih..sepatutnya tmpt cikjat esok but mama dah tukaq gan cik fiza nak masuk arini coz papa kena keja plak..

ok arini tugas mama di kaunter keselamatan, bermakna mama kena buka pintu la..rrrrrrrrr, mama agak lewat la..bila dah smpy, terus punch kui 8.51am, student berderet duk menunggu..masa kat umah tgh bersiap2, cik zira dah sms cakap kunci xamek lagi..masa tuh jam kui 8.44am, so mama dah agak mesti mama kalut pnya, mmg la lib buka jam 9am, but bila dah smpy org col nih ati mula x seronok..mula nk kelam kabut..buka2 jew terus student serbu cam ayam kuar reban tuh..adeyyy sabo jelah..sampai xdan nak kata pa..lampu atas pon kalut la peronda p buka..kadang2 bila time orglen jadi gat buley ja mama singgah di postgat depan tuh tanya samada kunci dah amek ke blum, kadang2 bila mama bukan gat jugakla mama tlg bukakan pintu..bkn sengaja nak lambat arini..tapi arini terlewat coz papa kluar awai lagi nk bukakan kelasnya..bukan nak sangat bekira but benda tuh selalu tidak nampak di mata org lain..tataw la nk cakap gena.yang slalu org nmpk kita slalu mai geja lambat ja..hak kita mai awai x pulak nampak..hok kita yg mai buka pintu jumaat sabtu xpukui 8.30am tuh xnmpk..susah btoii la..dunia2..sabaq jelah..Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui (^__")

mujuq mama bawak lappy bley layan lagu @hot fm gak..kalo x jenuh mati kutu kat cni. bley pangsan (zzzzzz) dibuatnya. dah la pc pon xdak. mama pon xpaham la knapa diorg dh x letak pc kat cni..rrrrrrr bila nak cakap bab nih bley sakit ati, mnympah sume ada la dibuatnya. so muhasah diri, nak wat gena kite nih timun jew, nk dibandingkan gan diyan tuh, apalah sangat si timun nih..huhuu, but jangan sampai si diyan jadi tompoyak bercampur sambal belace sudah la..kang dicicah timun plak..hahaaa..

syukur, Ahmadulillah rezeki mama murah arini, lunch tadi en. pegawai mama yang blanja..tima kaseh yer ABAH SOFEA coz blanja geng keja arini..sejuk ati perut dapat pegawai gini..Sesungguhnya Allah tuh Maha Adil..

 moral of story : jangan selalu nk mengharap org tlg kite..kadangkala bila harapan tuh xtertunai mulalah rasa nk benggang..lain kali mama kena mai awai lagi utk dapat APC tahun depan..hahhahahhahaaha..

Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

Thursday, November 17, 2011

Habuan La CIk Qhayra oiiiii..!!

2minggu lepas cik Qhayra dapat jangkitan kulat..mmg hobi cik Qhayra sebelum nk tido dia suka menggaru2 sampai dia terlena..bak kata org kedah "kunas kupin (kudis)" dia tuh..kaki dia tuh mmg dah lekat parut..mama n papa dah xlarat nk melarang n tampaq tangan dia dah..dah tatau nk wat gena nk buang hobi dia tuh last2 mama biaq la..sampai 1 tahap tuh kaki dia makin teruk sampai ada kuar air bisa..kulit pon melecek jadi merah2..mak mana x sayang anak, sian plak tgk..cuti depavali aritu mama n papa bwk cik Qhayra jmpa pakar kulit, Dr. Nasir kat klinik kluarga, TM..doktot ckp ader jangkitan kulat..so dapat ubat makan  sapu..balik tuh dalam smgu gak mmg berkesan kulit dah cntik but tingai kesan parut la..mama ingat dah ok la..

sekali lagi ari ahad baru2 nih mama perasan yang kaki dia jadik balik, tempat yg sma gan aritu..mmg ader  doktot pesan kalo x ok kena p semula..then mama pon col la kelinik nk tanya dr. nasir ader bila..then dia ckp ader ari rabu sahaja..maknanya, kemarin la..so semalam mama smpy kelinik tuh..masuk jew mama tgk muka doktot tuh trus mama cakap "jadi balik la doktot, aritu ok dah nih jadi balik"..hahaa kalut mama ckp..dah tuh doktot tgk dia ckp bukan..katanya nih kudis api..boleh berjangkit nih, katanya lagi..then mama pon terpikir ader ke kawan2 cik Qhayra jadi kude, tanya cik qhayra dia kata ada, pastuh tanya sapa dia duk merengke kawan nu kawan nih..cara nih bukan dia dah..nak tnaya cikgu dia rasa segan plak, so dibiarkan saja persoalan tuh x berjawab..anggapla cik Qhayra sorang ja yag kena..huhuu..
masa terkena jangkitan kulat di jari kaki xdak macam nih..
tera nak besar cik Qhayra oii.macam2hal la..
besaq cara besaq plak..habuan la cik Qhayra oiiiiii.. 

noted:
Sesungguhnya Allah tak pernah berhenti menduga n memberi ujian kpd hambanya..
ini tandanya, Allah masih sayangkan kita :))

Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

Manusia Zaman Sekarang



Nauzubillah, Astaghfirullahalazim
terlalu takbur 
mengejar cinta dunia hingga terlupa
bahawa cinta akhirat itu lebih bermakna..
kerana cinta akhirat itu lebih abadi..


p/s : klik image tuk bacaan lebih jelas.
n3 nih mama copy dr SINI

Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

Wednesday, November 16, 2011

Bila Hati Kite Disakiti


~✿ Hati bila disakiti, 
kita TAMPAL dengan rasa 
KESABARAN dalam DIRI,


~✿ Hati bila dikhianati, 
kita TAMPAL dengan rasa 
KEPASRAHAN pada ILAHI,

~✿ Hati bila ditakuti, 
kita TAMPAL dengan rasa 
KETAKWAAN, penebal DIRI,

~✿ Hati bila dijahili, 
kita TAMPAL dengan rasa 
KEILMUAN anugarah ILAHI 

noted: 

Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

Tuesday, November 15, 2011

Baiknya Allah Taala tuh Pada Kite

noted 
nothing to say..
so renung2kanlah :))

Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

Doa Naik Seri Muka

Maksud:

(Ingatlah peristiwa) ketika Nabi Yusuf berkata kepada bapanya ; 
” Wahai... ayahku! Sesungguhnya aku mimpi melihat sebelas bintang dan matahari serta bulan ; aku melihat mereka tunduk memberi hormat kepadaku.
{Yusuf: 4}

khasiat ayat ini:

* selalu disayangi oleh sesiapa sahaja

* wajah menjadi berseri-seri

* manis dipandang orang

Peringatan; 
kurangkan amalan membaca ayat diatas bila wajah terlalu manis, 
sehingga dikerumuni semut atau kencing manis.=)

Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

Monday, November 14, 2011

Wrong Infomation..huhuu

n3 nih pembetulan tentang post mama 
ngeh..ngehh.ngehh.
upanya mama salah sangka..mama hinggatkan PM umummengundi 11.11.11..
upanya PM umum diaorg nak masuk meting tuk bincang date mengundi..suspen ajerr..
mama bikin panassss..
maaf yer sume kawan2..hakhak..i'm wrong..huhuu
oryte dalam n3 aritu jugak mama ader cakap 
mama ader perjanjian gan best frenz mama pd date ni jugak.
so  kitorg pon set la date n time dia..ader gak member mama xbuley date tuh so 
kitorg pon tukar sehari sebelum tuh..that meanz 10.11.11..
btoi x??hehee..
n perjanjian tuh berjaya ditunaikan..
so ader la 4org yg leh hadir..kira ok la dr xder langsung..
best frenz mama pon 6 org jew..xramai..hehee..
hehee..ini lah kawan2 mama..
sume mak budak laa..
dari kiri acik zirah, mama, acik ieta, acik syinat n maklong niza
tingai acik ieta jew blum tawen lagi
she available but not single..
dah tunang org la..hehee..dah tak lambat la acik ieta mau tawen la..
dengar2 raya cina 2012..hmmm tinggai sbulan 1/2 jew lagi..
tengah darah manis nih..hehee
actually byk pic la, but susah nk upload coz my lappy wat hal plak..
susah betoiii..hehee.ini pon mama amek pic dr fb lol..huhuu..
trigin rasanyer nk kumpul reramai lagi kawan2 kan..rasa windu nk blik ke alam persekolahan..zaman kanak2 ribena zaman muda remaja..bisakah kita kembali ke zaman tuh..jawapannya tanya soklan bodo..huhuu..sajer nk wat lawak..huhuu..siyesly mama windu sgt nk balik ke zaman tuh la..hmmm..tak bisa kan..
that y la org cakap 
"don't waste your time what u have"
n now kite dah xbley nak berpatah balik..

noted : 
Setiap hari kita adalah manusia yang berbeza. 
Semalam kanak-kanak. Hari ini remaja. Dan esok, hari tua. 
Semuanya menjadikan kita dan masa sungguh bermakna…


Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

Kerna Sebatang Pena


Lost Pen can Cause U Death!
nasihat yang amat berguna..
renung2kan dan selamat beramal :P

Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

Thursday, November 10, 2011

Kecantikan Lelaki Dan Kegagahan Wanita..



Kecantikan Lelaki 

Kecantikan seorang lelaki bukan kepada rupa fizikal tetapi pada murni rohani. Lelaki yang cantik adalah:- 

1) Lelaki yang mampu mengalirkan airmata untuk ingatan 
2) Lelaki yang sedia menerima segala teguran 
3) Lelaki yang memberi madu, setelah menerima racun 
4) Lelaki yang tenang dan lapang dada 
5) Lelaki yang baik sangka 
6) Lelaki yang tak pernah putus asa 

Kecantikan lelaki berdiri di atas kemuliaan hati. Seluruh kecantikan yang ada pada Nabi Muhammad adalah kecantikan yang sempurna seorang lelaki. 

Kegagahan Wanita 

Kegagahan seorang wanita bukan kepada pejal otot badan, tetapi pada kekuatan perasaan. Perempuan yang gagah adalah:- 

1) Perempuan yang tahan menerima sebuah kehilangan 
2) Perempuan yang tidak takut pada kemiskinan 
3) Perempuan yang tabah menanggung kerinduan setelah ditinggalkan 
4) Perempuan yang tidak meminta-minta agar di penuhi segala keinginan. 

Kegagahan perempuan berdiri di atas teguh iman. Seluruh kegagahan yang ada pada Khadijah adalah kegagahan sempurna bagi seorang perempuan. 

Wallahualam..

mama amek kat 

Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

Kurang Berat Badan Tapi Berat Dosa Pulak


"Dulu badan I tak cantik,
Potongan tak menarik..
So, I tak berani la nak pakai yang sendat-sendat..
Tapi, sekarang dah lain,
Badan I sudah langsing..
Rugi la I kalau tak cuba fesyen yang sendat-sendat tu..
Apa guna penat-penat pergi program kelangsingan..
Tapi, akhirnya nak pakai yang labuh dan longgar aje..?
Mesti la nak tunjuk pada orang kan..?
Bila pakai sendat-sendat baru la nampak body shape.."

kadang2 benda2 mcmni membuatkan kita terlepas pandang..
nmpk mcm xla seksi sgt la, 
tapi hakikatnya benda nih dilarang dalam Islam..
renung2kan n selamat beramal..


Info mama amek kat SINI

Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

Friday, November 4, 2011

BiarLah Orang Mengata

Biarlah orang mengata kita, jangan kita mengata
Biarlah orang memfitnah, jangan kita melakukannya
Biarlah orang menzalimi kita, kita maafkan saja
Biarlah orang mencaci kita, doakan petunjuk buat mereka

Bercakaplah yang memberi faedah, atau diam lebih baik
Kenangkanlah budi orang, lupakan jasa kita
Balaslah jasa orang, lupakan jasa kita
Balaslah jasa orang, lupakan kejahatanya

Alangkah baiknya, balas kejahatan orang dengan kebaikan

Wahai saudara-wahai saudari,
Itulah panduan kita
Jadikan ia panduan, di dalam pergaulan
Krisis tidak akan panjang, permusuhan tidak berlarutan
Itulah panduan, jika ingin aman dan harmoni

Tuan atau puan,
Begitulah Islam memberi panduan
Untuk keselamatan hamba-hambaNya di dunia
Tidak ada pada ajaran, agama-agama lain
dan sebarang ideologi,
Hanya ada pada Islam yang sejati

Begitulah sebahagian, ketika didalam pergaulan
Marilah kita bersama-sama, mengamalkan bersungguh-sungguh
Walaupun berat sekalipun penat, Untungnya banyak di dunia akhirat

Tulisan: Mauizoh Alexendria

Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

Camat Ali Laya Aji

selamat ari raya aidil adha 
buat sume geng2 blogger
x'sepecili wat 
follewer mama..
luv u all..
terima kaseh kerna tetap menyokong mama
mama amat meghargainya..
tima kaseh sume:))

p/s : raya mai lerr umah..pintu, tingkap n lubang2 
umah terbuka buat korang sume..hehee

Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)