Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Lilypie Angel and Memorial tickers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, May 15, 2012

Lukisan Pertama Cik Qhayra


Assalamualaikum all ^_^

terus ke tajuk utama..ermmm arini saya nak cite tentang cik Qhayra yang byk benda dia tahu..al-maklum la dah hampir 4yrs dah umur..*ujung bln nih genap dia 4thn.
pejam celik, pejam celik mmg cepat sguh masa berlalu.sedar ta sedar ank dara saya dah besar rupanya..Alhamdulillah saya masih lagi diberi kesempatan melihat anak saya mbesar depan mata walaupon saya bkn fultime housewife..hehee

berbalik kpd crite tadi, smlm mama buka buku kes esok dah stat exam..biasa lerr study last min.huhuu..*malaih nak study awai coz xhinggat..maklumla umur pon makin meningkat paham² jelah org tua² ngaji gini la jawabnya..bila ajer mama buka buku, macam biasa cik Qhayra pon sbuk la..*budak² mmg macam tuhh..nanak plak bila nampak mama byk keja dia pon sibuk sama naik..hehee..macam tuh anak dara saya..so mama pon dah get ready tuh dia pen & kertas bagi dia nulis sama..

dalam beberapa minit jew, dia tunjuk "mama adek lukis angry bird"
hehee..mama tgk macam xpercaya jew yang tuh hasil lukisan dia..hahahaa..panday dah anak mama nihhh..mama apa lagi snap la..hasil lukisan dia tuhhh..tringin nak share gan kawan²..^^ hehee
ini dia angry bird cik Qhayra..cumeiii tak??
mama jawab : cumeiii sesangat²..
ader jugak cite sebulan lepas, jalan crita yang sama gan di atas, tapi hokni dia ta lukis tp menulis..tgh sibuk² mama wat note pndek, dia pon sibuk sama..cam biasa mama kena sediakan pensil & kertas for her..dalam sbuk² mama mana nak sempat tengok dia, pastuh tgk dia diam jew, mama pon tanya " adek watpa??"dia pon tunjuk upa²nya duk tulis ABC..huhuu..mama nih betoi² ta tau yang dia dah pandy menulis..*dalam ati : ermmm anak aku panday menulis pon aku tak tau..huhuu..

mahu tak nya??mama bukan suri umah sepenuh masa..suri umah hanya selepas jam 5pm pastuh 8 or 9pm dia akan tido..so paham² jelahhh..kadang² terasa jugak mama sebagai ibu ta sepenuh masa bersama anak..smpy anak pandy melukis n menulis pon mama ta sedar la..tapi pahamlah bukan mama sengaja ta bersama dia..dengan kos sara idup yang tinggi sekarang amatlah diperlukan agar mama jugak bekerja bagi menampung perbelanjaan kelurga..kalo nak harapkan papa sorang, mmg tak mampu utk kite skluarga..

mood : stiap ibu pasti akan merasa bangga gan setiap pencapaian anak² mereka..begitu jugak apa yang saya rasa..

adiosss..^_^

Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

3 comments:

♥ Wina ♥ said...

pandainya Qhayra dah boleh lukis & menulis :-)

angry bird tu comel mcm Qhayra jugak!

wan nurul hezrina said...

hehe lebih kurang cam merah lukis tapi tang mukalah.hehe tang muka mmg besar bersegi mcm sponge bob.siap kata lukis muka nurul lagi..

pandai qhaira melukis=)

Deqla manjew said...

hahaha.. qhayra lukis muka mamanya tuu... :p