Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Lilypie Angel and Memorial tickers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, June 20, 2012

Udang Masakan Saya

Assalamualaikum all^^

i'm nite duty today, so menyepi la pagi tadi tak mengomen or BW blog sapa² pon..kalo ader jugak yg saya terjah, maknanya saya guna fon,.hehee

semalam saya masak udang yng diberi oleh MIL. Cik Qhayra suke sesangat la..hehee

besaw tak??
pestime saya tgk n masak udang sebesaw nih..errrr, mana nak reti masak nih..tanya la MIL, nak masak apa, dia cakap goreng sudah la..ermmm saya pon takkan nak goreng kot, dahlah sekor, nak wat sambal udang pon rasa tak bebaloi sgt, then pikir punya pikir last² jadik la gini masakan saya..
taa raaaaaa..
masak asam..kuang..kuang..kuang
hahaaa..oke tak?? korang tgk terliur tak, compon tak terliur kan??dah la kosong n sekor pulak tuuhh..di blasah cik Qhayra cerahhh..mama n papa cubit sikit jew..
mesti korang tertanya² knpa sekor jew kan??hehee
Ekceli, udang ni datangnya dari Perak, kan ader saya gtau yg incik somi sy gi Perak ada urusan kluarga, dia pergi tuh ke rumah bapak sedaranya, dari crita MIL, katanya bapak sedara tuh yg kasi, semuanya ader 4ekor, 3ekor lagik MIL dah masak, kalo ikutkan MIL nk jer dia masakkan keempat² ekor udang tuh, memandang incik somi saya nih nk jugak bawak balik, mayb nk kasi cik Qhayra tgk, opkos nk tunjuk gan mama skli..huhuu..macam tuh lah cite nya..


kredit to : DeqLa Manjew
terima kaseh yang tak terhingga wat awak coz sudi kasi adiah gan saya..
saya amat menghargainya walaupon hanya nombor reload sahaja..
saya tak guna lagik tau nombor nk simpan..hehee
makaseh yunk..pestime join segmen, terus menang walaupon adiah saguhati..hihii, suke..suke..suke..!!
kalo DL nak tahu, masa sms gan DL tuh saya tengah masak udang nih. heheee..

sampaikan cik Qhayra ckp ; mama nih asek duk main talipon jew..
hewheew, sabo jelahhh..
thanx ya DeqLa..thanx bebanyak ^&^

Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

24 comments:

ieedaz @ mama_isha said...

kite pun tak pernah masak udang sebesar itu..
menarik gak nmpk tp sekor je yer..:)

Mama Gee said...

besau udang...udang galah kan ni...
mama pun lum pernah masak udang galah seumur hidup ni...heheee

kinara kinatara said...

wah bestnye..terliur nyh...nak sikit:)

Deqla manjew said...

besarnye... deqla mkn ni kompem nak tmbh lagi sekor..hahaha.. :)

Riena Haiqal said...

mak ai..besarnya udang tu... :)

mama aryan said...

waaa..besarnya udang tu,saya pun x penah masak udang besar macam tu

Deqla manjew said...

haha.. yeke??? td dah baca entri ni tp xde lg yg kat bwah tu..hihi..lajunya edit balik..hihi..patot la ada bau udang masa mesej tu..hahaha.. sesama dear...deqla ikhlas tu yg pntg kan.. :)

Arina Shamsul said...

hehehe..untunglah qhayra dapat makan banyak..hehe

Pn. Sheila@CC said...

udang apa ni... mesti sedap kan...

LiYa HaNiF :: said...

kalau balik teluk intan mesti mak masakkan udang galah besar2 nie... ^_^

izan mama mia said...

saya suka udang gak tak kiralah masak apa pun..hehhe

Si Matatajam said...

Amboi besaqnya udang....enjoys....

Miss BaNu said...

sy suka mkn udang gak..hehe..
-sama la kita..sy pun menang saguhati dri segmen deqla tuh hehehe..

Chic Na said...

tak terliur sbb xleh mkn udang pun. allergic. huhuhu.. wah dpt topap dr deqla ye. :)

~Sweet Honesty~ said...

geramm..sya tak leh mkn udang..mulut akn gatal2..huhh..cium bau je..

IntaNBerliaN said...

besarnya nya...!! ;-)

amboi... pandainya qayra.. siap ckp gitu lg kat ibu dia yer.. hihii

elyna mirsada said...

sdpnyer...udang,yummy2

Tihara said...

waw udang galah..beshh nya :)

Wanieys said...

wow udang besar...sedap tu hehe

lelamaisara said...

Sedapnye udang....saya pon ada erlegik tp kadng tu belasah aje...hahaha....

Che Rosliza Che mat said...

Besarnya udang...patutlah seekor hihihi

9n0L4 said...

mak oiii. besornye udang. masak kari kering pun sodap. ;)

C'Jai said...

goreng celop tepung sedap kot...hehe

QasehnyaRania said...

udang galah :)
saya pon suka :)
selalu cik abe mancing je