Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Lilypie Angel and Memorial tickers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, September 14, 2012

Kesinambungan Kisah 2nd Syawal


Assalamualaikum semua.

Actually, bukan nk suprise or buat kawan² tertanya² cuma saya malas nak wat n3 panjang² la. memandangkan masa yg agak terhad. mau taknya sesambil wat keja kat konter jew duk hapdate belog..iskk teruk sungguh mau tau kat boss jenuh jawab lerr..hukhuk

okey, berbalik pada cite raya ke2 saya. di entry nih, ader saya gtau yang saya ader menerima panggilan di celah² saya sedang bergembira beraya di umah sanak saudara sebelah mr. papa. panggilan tersebut datangnya dari kakak saya, Angah gtau yang bapak saya di tahan di sepital..

actualy bapak saya batuk² n sakit² dada tuh dah agak lama, dekat setahun jugak. banyak kelinik dah dia try, pergi n doc kasi ubat balik makan, tak jugak sembuh².,sebelum tuh keadaan dia tak teruk then, dia biaq saja..

makin lama, makin tak tahan melihat keadaannya, 2hari before hari raya, abang ipaq saya, husband Angah bawak bapak saya ke salah satu hospital swasta area Alor Star nih tuk check up lebih terperinci.

dada bapak sy di x-ray, bila tgk keputusan paru² bapak sy berair.hampir setengah jugak air dlm paru² beliau. then doc cadangkan beliau ditahan di ward, memandangkan dekat nk raya, so lepas raya baru datang balik.

so, raya ke2 beliau ke gomen punya sepital gan membawa semua rekod² beliau sebagai bukti, terus jew ditahan..seumur hidup bapak saya tak pernah masuk wad.kali ini pertama kali dlm idup dia. 

u'olls tau bila dapat panggilan mengatakan yg bapak ditahan wad. hati saya sayu dan sedih. perasaan gembira beraya tuh bertuka menjadi susah hati..nanak pulak saya dapat sms dari kakak sulung, Ayong tak der owg tunggu bapak saya malam tuh..lagi la hati bertambah² sayu mengenangkan nasib bapak saya.

 pestime makan nasik sepital
sian wan. tapi wan cakap masakan diorg dah sedap.
tak macam dulu.kalo dulu masakannya tak cukup garam la
tak cukup gula la..macam² la..
sikalang dah sedap, semua cukup rasa tau.
maybe tukang masak dulu dah pencen kot..hikhik
inject antibiotik..marah MA tuh bila sy snap pic dia..hikhik..
kalo ikut prosuder salah amek gambo diorg masa wat keja..
jgn mare bro, aku xsalah guna okey..!!

 3rd & 4th Syawal kiteorg duk berulang alik ke hospital la. dah tak beraya umah sedara dah. hari raya ke5, bapak saya dibenarkan keluar sepital. then hingga ke hari ini mmg bapak sy kena wat rawatan susulan.ohya, malam raya ke5 tuh sedara sebelah umah bapak saya wat open house.insyallah, kalo berkesempatan nak saya akan upload pic ya.bukan apa coz pic tak cantek so, sy memerlukan masa nak edit pic² tersebut..itulah alkisah kami di hari raya.

nanti nak hapdate cerita tentang raya opis, raya opis bahagian & raya universiti..bulan syawal adalah bulan yang paling banyak makan selepas sebulan kite berpuasa..yeahhh..raya 6 tak pegang² lagi pon..hukhuk..
okaylahh out dulu ya..nak jenjalan umah u'olls jap..yeahhhh..
adiossss ^_^

Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

18 comments:

Deqla manjew said...

dugaan di bln syawal ni.. moga bapak DQ lekas2 sembuh..amin...

CintaZulaikha said...

syoknya banyak pi open house, saya nih, hummm...duk umah jer lahhhh...

Mrs Velentine said...

semoga cepat sembuh..cubit kat sni

Kesuma Angsana said...

moga ayah diberikan kesihatan yang baik ye & terus sembuh ye!

Riena Haiqal said...

semoga cepat sembuh..
masa saya kat sepital makanan semua tak sedap.. tawar jer saya rasa.. minuman dia pulak manis sangat.. nak bg kencing manis ke apa.. huhuhuhu..
tapi kena makan juga la sebab nanti nurse akan tanya kenapa tak makan.. lepas tu kena tahan lagi tak leh nak keluar wad..

IntaNBerliaN said...

kalau saya pun, pasti perasaan gmbira tu bertukar jd sedih.. susah hatoi n mcm2 gak.. yela, abah kit msk wad kan..

*sy blm bersalin lg... br nak msk 34 mggu... tp saja2 je tgk buku resepi bpantang tu.. tgk apa yg best nak mkn time bpantang nanti.. hihi

lia said...

Semoga tok wan cpt sembuh...

ieda said...

memang sedih bila org tua duk hsp .. x sampai ati .. kalau boleh biar kita jaga mereka .. sayu je kan dik

Rai Ourkizuna said...

semoga ayah awak cepat sembuh ya..

tu lah kan..suami saya kata dasar blogger..semua dia nak snap gambar masuk dalam blog :P

ieedaz @ mama_isha said...

betul tu dugaan di bulan raya..moga ayah mu cepat sembuh ea..

Chic Na said...

takpe la tak beraya, asalkan ayah cepat sembuh. ;)

CikMunBlogger said...

tak raya tak pe . asal kan sentiasa dengan parents . kalo raya tapi tak sama dengan parents , tak rasa ape jugak kan :) semoga bapak cepat sihat .

wan nurul hezrina said...

abah nurulpun tengah sakit..wat dialisis dah..semoga ayah deq cepat sembuh...

Wanieys said...

dugaan bulan syawal...hope cpt sembuh

lelamaisara said...

dugaan di buln syawal...moga tok wan cepat sembuh..

Si Matatajam said...

Apa habaq bapak DQ hari ni..M harap dia cepat sembuh na..

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Moga ayah cepat sembuh & sentiasa diberikan kesihatan yg baik..

9n0L4 said...

kesiannye beraye kat sspital. moge cepat sembuh. ;)