Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Lilypie Angel and Memorial tickers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, October 30, 2012

Kek Batik Mama


Assalamualaikum semua.

khabare..khabare anda semua??diharap berada dlm keadaan sihat n tak penin² lalat akibat makan daging y byk..hikhik.

oryte, korang tahu ke apa tuh kek batik?? tahu kan yg ader biskut marie tuhh..tau tak??kalo tak ntahu tgk image bawah nih..kek batik y xberapa nak jadik..hakhak.. korang pandai buat tak?? kalo pndai sharing² la..
ini dia kek batik buatan saya..tak cantekk..

oke la walaupon tak berapa nk jadik elok, tak smpai satu hari jew dah licin dek diorg.. sapa diorg tuh?? ekceli, SIL n MIL sy byk belikan bahan² tuk wat kuih muih dan kek..sejak 2, 3menjak nih SIL saya giler sangat nk masak memasak kuih muih dan kek. mau taknya, MIL antaq SIL sy gi blajar kat KEMAS. apa lagi dia..sibukla nak try wat..hukhuk

dlm masa yg sama, MIL tahu saya agak pndai la nk buat kek nih walaupon tak rapa nk jadi, so dia belikan bahan² tersebut. bila dah beli baru gtau sy, nk suh sy wat. sy pon no hal la. aritu jugak, raya ke3 aidil adha, SIL wak kek apa nama ntah?? marble kot (sy rasa la marble coz dia cm ader 2layer, coklat n vanila) lupa nk snap pic. so sy pon tanya MIL, bukan beli ka barang² tuk kek batik. so, MIL pon bwk kuar la bahan² y sememangnya nak saya buat.huhuu..

mau taknya, abang ipar, adek ipar n mr. papa sendiri mmg suka sangat² kek nih..tu yg dia nak saya wat tuh.. tu yg saya cakap tak sempat kek tuh nk membeku dlm peti ais pon dah abes dikerjakan diorg..tak dak pulak complen kata tak sedap malah MIL nk sy wat lagik, makanya saya anggaplah bahawa kek sy sedap..hakhak buley ke macamtuh??hikhik..

tempeklah lagi sekeping kek batik tak molek.hikhik

agak² u'olls sedap ke tak ek??
tgk ke rupe tuh ermmm macam tak lalu jew kan??hahaha

kalo nak rasa jemputla meh rumahh..hehee

sekian (!)

Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

30 comments:

cik dah faridah said...

ok jer tengok kek batik tu...yang tak cantik tu kadang lagi sedap dr yg cantik..betul tak....

Mrs Velentine said...

sedap...tq bagi key chain

wan nurul hezrina said...

kalau tak cantik takperjanji sodap=)hehe tapi rasanya DQ buat sedap kowt.hehehe

izan mama mia said...

oklah tuu..saya pernah bt sekali,...keras sikit...langsung malas nk bt dah..tgk org buat,..mmg nampak mudah kan..

Nyue said...

first..tq psl hadiah yg cute tuu...segan nyue, nyue xde bg apa2..

fvrite nyue kek batik...simple plus sedap kan sis..ehehehe

Mrs Lurve said...

selalu tgk org wat kek batik nie paste dkt blog...tp xpernah cuba lagi pun..ish...mengancam gmbr nie

ieedaz @ mama_isha said...

lame nyer tak makan kek batik ni..sedap woo..:)

syiela said...

macam sedap je... saya pandai makan je hehehe

mama aryan said...

kalu dah licin dikerjakan tu..konpom la sedapppp..rupa tak penting yg penting rasanya

man said...

Mcm sedap je kek 2..hehe

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

sedapnyerrr kek batik..lama xmakan ni

Dayana Bahar said...

sharelah resepi hehe

Deqla manjew said...

molek x molek..yg pntg nmpk sdp tu!!!

kinara kinatara said...

eh nampak sedap lah kak..huhu:)


xp kina kurang kek batik..sebab x suka ngat milo..huhu:)

MRS Rongoks said...

dh lama tak buat kek batik.hikss

Kesuma Angsana said...

sedap tu!

Qhaifa Nur said...

nampak macam basah2 sikit, sedapnya....

ieda said...

uishh akak suke je ..
sbb kek batik adalah salah satu kek kegemaran anak2 .. suke yg basah2 sikit tuu .. macam nie lah .. kira ok dahh ;)

fiza said...

Sedapnya. Dah lama tak buat kek batik.

Chic Na said...

jadi la tu. nampak pun sedap. cik na mmg tak reti buat kek batik. dulu try sekali tak jadi, terus fedup sampai skrg. haha..

Cik Nur said...

Rupa kek batik mmg xcantik..tapi sedap.. :)

Dah lama nur xbuat kek batik.. :)

Si Matatajam said...

Sedap plak tgk kek batik ni DQ...baru lepas demam ni teringin macam2 la plak tekak ni. Ha ha

shidaR said...

wahhh nk skit ^_^

Yana Libra said...

cantik je tengok~~ :)

are_lin@yu said...

lama xbuat kek batik..hehe

Masya said...

buat sendiri puashati .. dapat makan banyak...

Myra Jay said...

Rupa tak penting, yg penting rasa ;)
Sure sedap nieh :D

sHaRiNa eLyaNa said...

paling sha suka mkn kek ni..mmg sdp kan..buat pun sng ja..

dya bunga said...

kalau smpai licin mestilah sedap..haha

fieda said...

kek ni wlpn tak comel tp tetap sodap..