Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Lilypie Angel and Memorial tickers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, October 18, 2012

Sepetang At Opis Mama

Assalamualaikum semua..

kat enrty INI ader saya gtau bawak cik Qhayra datang opis selepas pertandingan mewarna selesai..kebetulan aritu isnin so, children corner at my opis buka, then kasi dia menempek di situ la..hikhik

memula tuh notty gak dia, mau taknya busan nak kasi dia baca buku cerita pon dia bukan pandai membaca lagi, pastu kasi pensil n kertas utk dia nulis, tulis la kejap, bila dah lama menulis naik busan semula, notty lagik la.

tak tahu nak wat cmna..baru teringat ada tenet, so, buka youtube la mama..terus jari jemari taip di ruangan search at youtube tuh "Upin dan ipin".. ahaksssss..inilah ubat dia sebenarnya..

cik qhayra mmg minat sungguh gan cite upin & ipin nih.dah lama dulu saya cite dia suke tiru ayat upin&ipin cite "Geng" tuh..boleh terjah di SINI ya.sekarang ni,asal balik sekolah jew trus buka tv9 tgk cite upin&ipin.biar sepuluh kali ulang pon duk tgk situ la..bukan 10x rasanya, dah lebih 10x kot..skali gan mama layan..kalo u'olls nak tahu, masa saya mengandungkan cik qhayra memang setiap petang sy tgk cite upin& ipin. masa tuh dekat nak raya tahun 2008, upin & ipin baru kuar kan??1st cerita diorg kan??igat lagik tak??

pembawakan masa dlm kandungan kot yang sampai sekarang cik Qhayra terpengaruh..ntah betul, ntah tidak.hukhuk, sampaikan dulu angah panggil cik qhayra ipin, mau taknya qhayra jenis takdak rambut, masa umur dia setahun lebih pon dia ramput tak banyak lagi tau..sampaika saya susah ati la, macam² bubuh kat kepala dia nak kasi rambut tumbuh.

Alhamdulillah skg dah normal dah cik Qhayra..dah berambut la.hikhik.rasa sayang pulak nak potong rambut dia tuh, masakan susah tumbuh rambut dulu, bila dah panjang sayang pulak la nak potong. seingat saya baru 2x potong rambutnya, 1st dulu masa umur dia seminggu cukur rambut, n kali ke2 pulak kes nak samakan rambut dia je..hingga sekarang tak potong lagik.

iskk merapu pulak saya, crite panjang berjela.hakhak..maaf yer ambil masa korang nk baca n3 merapu saya nih..hikhikk..

kyusuk betul kalo leh tgk upin & ipin nih..kalo di rumah suruh wat apa pon jangan arap nak buat kalo upin & ipin nih tak abes..di opis pulak, lega la sikit  duduk diam gini, kalo tak jenuh bercakap..tak larat nak larang, haknu nak kacau, hakni nak kacau, penat..kering tekak dibuatnya.
ini pulak hasil kekreatifan cik ton, selaku tauke SKK..hikhik.. tapi lawak kan kalo cik Qhayra pakai, ruangan muka tuh besaw suda..hukhuk.. apapon anak mama tetap kiut..hakhak..puji anak sendiri la pulak.hahhahaa..cukuplah merapu di sini..lain kali jumpa lagikk ekk..adiosssss (!) 

*****************************************************

ohya lupa nak gtau, Cik Qhayra tak menang pon aritu, mana nak menangnyerr ramai sangat yang masuk dan lawan pon gan budak 5 & 6 tahun. dia dapat adiah saguhati, tapi mama pulak tak gi amek sebab penganjur tak panggil suh gi amek pon..hukhuk..tak der rezeki cik Qhayra :)
Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

23 comments:

N.Aima K said...

comel je!!!

norhidana said...

senang je ek nk gula2kn dia, bg tgk upin ipin terus diam je...

qhayra ttp comel bile jd munge matahari tuh

CintaZulaikha said...

hewhewhew...comey cik qhayra. cik ikha kat umah nih pon tak berambut-rambut sampai harini...heran..tapi kan, kalau panjang, musti kerinting. tu mmg dah nampak. tapi kerinting besorlah, wahhhh, tak sabar nak tgu rambut cik ikha panjang...

Riena Haiqal said...

eh eh dia tgh best tgk upin ipin la.. (^_^)

Mrs Velentine said...

samalah kalau anak2 MV pun ada2 je dia nak buat kalau pegi ofis mama

are_lin@yu said...

amboi beznya dia dk kt ofis mama dia..hihi

Saya Disini said...

:)

Chic Na said...

senang la macam tu nak umpan dia. bagi upin ipin je. hehe..

kinara kinatara said...

wah..samalah ngan adik kina balik umah..terus cari lappy dalam beg..pastu p pasang charge buang bateri n tengok cite upin2 dia...2 la rutin dye..kina mang simpan cite upin dalam lappy..:)

aReLaN said...

uish...memang oldskul la tengok pc tu.ngan monitor gedabak dia.hehehe...at least ada gak benda dia leh buat kat ofis tu kan

shidaR said...

mmg la sis..upin ipin generasi budak skg hehee :D

Cik Nur said...

punya kusyuk smpai xsedar amik gambar dia..hehehe

mama aryan said...

suka upin ipin..mcm anak akak jugak la

wan nurul hezrina said...

samalah ngan mek merah suka ngan upin ipin=)ala takper tak menang janji dai enjoy masa hari mewarna tuh..

apa kata deq belikan dia hadiah sempena dia dah involve dengan compt mewarna tuh?konon deq bglah penghargaan..nnt semangat lah dia=)

lelamaisara said...

alesya saya pon suke sangat upin ipin..huhu...mcm tv itu die yg punye...huwaaaaaaaaa

IntaNBerliaN said...

alisha pun sama.. minat sgt upin ipin :-0

*saya balik perak, hari kamis mggu dpn.. sekali dgn raya haji :-)

IntaNBerliaN said...

alisha pun sama.. minat sgt upin ipin :-0

*saya balik perak, hari kamis mggu dpn.. sekali dgn raya haji :-)

Masz Sidek said...

hehe... seronok layan upin ipin... sy yg dah besar ni pun layan jugak upin ipin tu... hehe

Che Rosliza Che mat said...

seronoknya bersantai..

elyna mirsada said...

amboi..bkn men ag dy duk ofis mama ek..he2

~Cik Sweety~ said...

salam mama qhayra.. selamat datang ke group GSF.. akhirnya dpt juga join yea..hehehe.. jom la kenal2.. padahal mmg dh kenal pownn..haha..

Deqla manjew said...

kat opis ni pun biasenya staf bawak ank ke opis..hihi...comel qhayra jadi bunga.. =)

9n0L4 said...

amboiii. syoknye cik qhayra nengok upin ipin. ;)