Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Lilypie Angel and Memorial tickers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, October 21, 2012

Tak Tahu Kenapa (!).



Assalamualaikum semua.

arini nite duty, so lambat la sikit hapdate blog. n3 ini merupakan n3 tentang diri sendiri.

pada hari jumaat malam sabtu yang lalu, otw balik kdr kampung, singgah kejap dekat mall tuk beli barang keperluan sikit..hinggat nk soping jugak baju cik Qhayra 2,3 helai, maklum la nak raya, last² belek punya belek tak dak satu pon tak berkenan. then turun ke keperluan dapur pulak, penuh troli beli barang,,hakhak jangan tertipu coz troli tuh kecik so barang yg sikit pon nmpk banyak..hikhik.

bila dah selesai bayaq, gagah lagi belek baju cik Qhayra kot² ada yang sangkut, mau tak beleknya, depan pintu nak kuar mall tuh, mmg ader offer kain baju budak², menempek jugak la si mama nihh.hak ka pantang tgk baju budak² nih..tapi aritu mmg sy tak sangkut pon baju yang dilihat, agak pelik jugak..hukhuk.

dia lagi besaw pd benda tuh
agak lama jugak duk belek, tiba² rasa pandangan jadi kelam, bukan terus pengsan sekali skala je pandangan tuh kelam, kepala mmg pusing, bila lileks ok lagi, terus kuar mall gtau mr. papa yag saya rasa pening, masa tuh mr. papa tgh tunggu cik Qhayra naik benda alah tuhh yang bubuh coinz tuh..

saya naik keta, then singgah makan char kueh tow dekat kawasan berdekatan mall. mr. papa order makanan dulu, sy n cik Qhayra sempat ke satu butik mmg sya selalu beli baju² di situ, belek punya belek melekat jugak 2 pasang baju tuk cik Qhayra untuk hari raya nih..untung la dia..hari raya haji biasanya kiteorg dah tak dak tema² nih, maklumla raya pon tumpang² jew,.baju pon caca merba lah, cik Qhayra wana pepal, mama warna peach n mr. papa tak tau lagi wana apa..hukhuk.masa ni kepala duk memusing² jugak, tapi tak teruk, still duk gagah diri lagi.mau taknya, nak soping punya pasai..hikhik

lepas beli baju, terus gi makan dalam masa yang sama, mama dah janji nak jumpa rakan seperjuangan tuk tlg antaqkan asimen dia., lepas je kawan sy smpai, km terus balik.masa dlm keta tuh, kepala yang memusing tadi memusing lagik..apa aku cakap nihh kepala aku pon pusing sama la..hukhuk..tak sempat nak sampai umah..tudung hapa kemana aku cabut dehh..masa tuh tak tertahan² lagi peningku sampai mr. pala terpaksa berhentikan kereta di tepi jalan tuk aku buang abes isi segala macam yang aku makan tadi..wuueekkk.. tak tahu kenapa, aku jadi begitu.

sampai di umah terus ku baringkan diriku. tapi still mata tak leh nak pejam. asal pejam je kepalaku lagi² memusing..bila tak tertahan lagi, aku telan lagi 2biji panadol activefast. lepas telan jew panadol tuh, aku terus ke blik air, muntah lagik, abes isi perut ku keluar, rasa dah memang kosong sangat tak berisi,.bila dah keletihan sangat, terus aku tidor dengan nyenyaknya..bangun seawal jam 6pagi keesokan harinya, kepala masih lagi berpusing, hinggakan aku tak dapat pergi kerja aritu.

utk pengetahuan semua, saya gagahkan jugak diri tuk bangun dan iron baju nak jugak mai keja semalam. tapi naseb tak baek coz kejap je oknya, then jadi balik pusing memusing kepala nih..keputusannya saya terpaksa lah MC.

pagi tuh jugak dalam 8pg, sy siap² n ditemani mr, papa ke hospital berdekatan, sampai kat wad kecemasan terus saya dibawa masuk bilik kecemasan selepas mr. papa wat pendaftaran n doktor pon cucuk la drip water,  abes jew sebotol air tuh terus saya bangun n tanya bila saya boleh balik.. ahakksss, lawak betol, mau tak bangunnya satg dia tambah lagi sebotol jenuh aku..hakhak..so aku pon bagun cepat² la nak gtau yang aku dah okeh..ahakssss..

doc pon tak cakap pon apa punca masalahnyer..dan saya pulak lupa nak tanya..hahaahaa..lagipon tak der rasa sakit pon tu yang tak tanya..hahaha :P
 alamak kabur la pulakk
itu air yang masuk dlm badan sya.
 tempek muka cik Qhayra je yang sudi menemani mama..
muka mama malu aihhh dalam keadaan yang tak oke itu..hahahaa
 ader tangan je, tuan tangan xderr..hikhik

kuar wad terus balik ke umah MIL, lena seharian..puass hatiii..hukhuk..
itulah dah lama dah sihat, Allah uji bagi tak sihat pulak.
Alhamdulillah sy dah oke, sya dah datang keja dah arini..

sekian (!)

Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

16 comments:

Lelaki Ini said...

Nasib baek dah ok...jg diri dan kesihatan ok

CintaZulaikha said...

uishhh, sampai masuk air
nampak sgt kepenatan yg melampau tuh..jaga diri baik2 ye mama..walaupon dah sembuh..

Ayuni said...

sis, take care....

Chic Na said...

sakitnya kena cucuk jarum. huhu..jaga kesihatan tau. :)

Cik Nur said...

lain kali jgn paksa diri..kalau pengsan sorang kat mall risau gak..

jaga diri ye mama qhayra.. :)

dya bunga said...

lew..sakit apa? alhamdulillah..dh siht

deno said...

alhamdulillah tak lama... deno ni dah 17hari kat spital belum boleh kuar... huhu

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam DQ...semoga semakin sihat ya..jg kesihatan tau!

Si Matatajam said...

Alhamdulillah nasib baik dah sihat... Tengok muka Qhayra yg cute n sweet tu mesti cepat sembuh kan DQ...

Cik Aini said...

eh2..mcm tu boleh ka?
hahaha
masuk 1 botol trs lega balik lupa nk tnya doc..lawak btul ni kes xmo kena tmabah trs leh lega...
mmg x cukup air kot..sbb tu lps dah tambah trs jd segar :)

Deqla manjew said...

eh sakit kite sama la DQ.. baru2 ni deqla sakit camni.. kepala pusing2 pas tu muntah2..jumaat mc..huhu..tp skng dah sihat..DQ cmne??

Mrs Velentine said...

sya pernah drip 21 botol..

Kesuma Angsana said...

take care ye

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

nasib xpengsan terus..tc

9n0L4 said...

comey qhayra buat muke mcm tu. hehe. tu yg mama cpt sehat tu. ;)

wan nurul hezrina said...

lah kenapa agaknya ek DQ?baik1 jaga kesihatan rasanya lately awak2 bz sangat kot..pasnie kena relex cket yea..