Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Lilypie Angel and Memorial tickers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, November 1, 2012

Doa Hari Peperiksaan


Assalamualaikum semua.

Doa ketika masuk dewan peperiksaan
 



  Maksudnya: “Dan katakanlah: “Wahai Tuhanku! Masukkanlah daku dengan kemasukan yang benar lagi mulia, serta keluarkanlah daku daripadanya dengan cara keluar yang benar lagi mulia; dan berikanlah kepadaku daripada sisiMu hujah keterangan serta kekuasaan yang menolongku.”

**************************************************************

Doa Menerima Kertas Soalan


 Maksudnya: “Wahai Tuhanku, lapangkanlah bagiku dadaku. Dan mudahkanlah bagiku tugasku. Dan lepaskanlah simpulan daripada lidahku, supaya mereka faham perkataanku.”

******************************************************************

Doa ketika sukar menjawab soalan

 Maksudnya: “Ya Allah! Tidak ada kesenangan melainkan pada perkara yang engkau jadikan kesenangan padanya. Dan engkau menjadikan kedukacitaan dan kesukaran sebagai mudah dan senang jika Engkau kehendaki.”

*******************************************************************

Doa ketika sukar menjawab soalan
 Maksudnya: “Ya Allah! Tuhan yang menghimpunkan manusia pada hari yang tiada keraguan padanya. Himpunkan barangan dan maklumat yang hilang daripadaku"

sumber : Tips Peperiksaan

Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

19 comments:

Deqla manjew said...

amin... DQ nk exam yer? moga DQ tenang masa exam nnti yer.. :)

Deqla manjew said...

eh maksud deqla jwb dgn tenang...hihi.. :)

Nyue said...

sesuai bg adik2 yg hendak mghadapi peperiksaan :)

Mrs Velentine said...

semoga dapat menjawab semua soalan exam..

Cik Nur said...

tak lama lagi nak SPM kan.. :)
bagus tips ni untuk calon2 spm..

aTieYusof Family said...

Alhamdulillah..zaman2 peperiksaan ni dah berlalu..tapi boleh ambil panduan utk anak2 nti..hehe..TQ.
Dulu akak study UUM..
mama Qhayra keje kt UUM ker?

dya bunga said...

terima kasih sudi kongsi..blh amalkan ni..:D

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

nice sharing dear^^

Chic Na said...

dah hafal ke belum ni DQ? hehe..
good luck dear. :)

9n0L4 said...

good sharing. amal²kan la ye. exam dah dekat tu. :)

kinara kinatara said...

wah..preparation ya kak:)

huhu..nice sharing kak:)

shidaR said...

baca sis..jgn xbaca sis...mudah2an :)

Cik Aini said...

gud luck..
jgn neves2 tau..tenang je..
ececece kalo kat org pandai lah kan,kena kat batang idung sdiri ms tu nk kencing berak suma ada.hahaha

IntaNBerliaN said...

doa2 yg penting utk DQ ni :-)

mama aryan said...

amin..mudah2mudahan berjaya ye

syiela said...

mudah2an dapat jawab dgn tenang nanti....

Si Matatajam said...

Nice sharing DQ..nnt nak suh adik kak M praktik doa ni.

fieda said...

amin..mudah mudahan..

Solehah Shamsuddin said...

nice doa.