Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Lilypie Angel and Memorial tickers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, December 30, 2012

Ole² From Bangkok


Assalamualaikum semua

salam ahad terakhir utk tahun 2012.. pejam celik pejam celik dah penghujung tahun kan?? pantasnya masa berlalu meninggalkan kita.. iskkk rasa macam lama pulok tak buka belog nih..fuhh..fuhhh berhabuk suda..hikhik.

entry ini syda agak lama dalam draf, puan belog agak bizi so tersimpanlah ianya rapi dalam draf tercinta..huhuu.

ole² kan dapat hari yang sama saya berjumpa gan kak Dayana. kan ader dalam n3 tuh saya gtau tujuan sebenar balik alor setar kenapa..hehee dah lupe ke.. kalo lupes jum baca SINI oke?

maktok col tanya nak balik tak?? then, terus mr. papa ajak balik.. bila dah balik dapat la habuannya..ole² from Bangkok. maktok ke Bangkok pada 13-17hb yang lalu. 
ini mama punya habuan
papa punyerr
cik qhayra punyer.
 
anak dara kite yang kaki posing.
u see kasut tuh pon from Bangkok yaa..

tima kaseh tak terhingga utk maktok atas ingatan yang diberikan. 
sayang maktok ^_^

keesokkan harinya semangatlah cik qhayra kite nih g skul nak pakai baju baru. pepagi dia akan pkai baju skul dulu. baju skul dia kat SINI oke. tengoklah sendiri design baju sekolahnya. lepas tengah ari diorg akan tukar baju lepas mandi dan makan. saya akan sediakan 2 pasang baju dalam beg skulnya, satu tuk dia pakai, dan lagi satu spare punya baju..kot² ada sesuatu yang tak diingini berlaku. bolehlah dia tukar baju yang spare tadi..

satu insiden yang tak diingin berlaku, di mana baju baru yang maktok kasi tuh baru jre pakai jadi koyak rabak..hahaaa.. kesian gan qhayra,, saya tak tahu la pulak bila masanya koyak coz dia pakai baju tuh di sekolah..
kahkah..inilah rupe koyak tadi..mmg sangat² la kelakar jadinya..ari kejadian tuh, kebetulan mr. papa yang amek dia balik dari sekolah, so, saya terus balik umah apabila dapat sms drpd mr. papa gtau yang dia dah amek qhayra. bila saya sampai je rumah, turun dari kereta, cik qhayra dah siap tunggu depan pintu, gan muka tak puas hatinya..apabila saya terpandang baju dia, MasyAllah, apa dah kjadik..terus saya ketawa. tapi cik qahyra gan hanginnya, terus marahkan saya,
qhayra : tengok..tengok..tengokk.. mama bubuh baju kat adek carik,,
mama  : mana mama tau carik la, masa mama bubuh semalam 
mana carik lagik..
qhayra diam tak berkata, tapi still tak puas hati la..
mmg dia marah gan saya..then saya cakap ;
mama : mama kan bubuh 2pasang baju, awat yang adek tak pakai baju lagi satu dah tau yang nih carik.

qhayra : mana adek tau kata ada lagi satu baju..(gan nada marahnya dia)
mama : mama mmg slalu saja bubuh 2pasang baju dalam beg adek tuh.. awat yang adek tak tengok, yang pakai juga baju koyak tuh sapa suruh..adeyy.
qhayra : takpalah nt adek suh maklong jahit. (nada yang dah makin cool)  
mama ; lain kali bila ada apa² kena gan baju, adek amek lagi sehalai bju dalam beg oke? mama mmg letak 2pasang baju tuk adek tau. lain kali tgk sama.tau??
qhayra : okelahhh..(smbil minta mama tanggalkan baju dia..)

kalo korang nak tahu?? cik qhayra mmg sengaja tak tanggalkan baju dia semata² nak tunjukkan gan saya betapa marahnya dia tau.. mmg cmtuh la dia selalu²nya..huh penat jugak kadang kala layan karenah dia, tapi itu la dugaan yang harus saya terima dalam mendidik dia..penat mmg tersangat penat gan cakap dia yang agakk petah itu..tapikan saya tetap sabaq.. kadang kala hilang juga sabar saya nihh.. kena juga la cubit gan saya. masa itu mmg geram tak sangga la orang kata,,semuga Allah kasi kami mama dan papa dia kesabaran yang sangat tinggi,.

note : bukan sengaja nak pukul qhayra tau..
mama dan papa marah or terpukul qhayra,
 pahamlah bahawa kami benar² sayangkan adek.

wassalam, 
coretan khas Mama Qhayra 30/12/12 jam 15.29

Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

40 comments:

Yana Libra said...

petah betul qhayra ye..sabar je lah..huhu~ :p

Nisah Idham said...

pukul atas untuk mendidik, tak pe lah.. sekurang-kurangnya tak di biarkan manja..

memula ingat pesen baju tu terkoyak.. hehe xpe nnti anta tailor suh repair balik ye.. (^_~)

Tihara said...

comelnya qhaira marah :)

sHaRiNa eLyaNa said...

alalala..koyak pula..tp cute qhayra pakai mcm princess hehe

sHaRiNa eLyaNa said...

done kak :)

Misz Mieza said...

Alahai, kesian Qhayra pakai baju koyak.. Baju baru tu kan ? Kualiti tak berapa elok lah kalau camtu.. Huhu~~ Hangen anak dara tu ha.. Sabo jela.. =)

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Alahai..napa boleh koyak sampai macam tu..saje ye tak nak buka nak bg tengok mama..hehe...marah betul dia tu.. :)

dEdEQ dE wIshEs said...

COMELNYE BUAH TGN TU AKAK .. UNTUNGGNYE .. HEHE ..

EH EH .. CARIK ? CARIK KAT RIBEN DIE KE ? KOT DE YG TERTARIK LA TU :)

laskar pelangi said...

hehehe..cian dia pakai baju carik..ngeee

LYAfrina said...

alahai.. kesian lak qhayra.. maybe dia main berlari-lari..time tu tkoyak././. tp rasanya just kt jahitan dia tbuka & still blh jahit semula..

ye la.. lya pon..dlm mbesarkan asya..mmg kna byk2 bsabar.. kdg2 smpai satu tahap... xtau nk wak apa.. tp alhamdulillah.. xpnh buat teruk2 lagi..setakat cubit2 manja sbg pgajaran je.. kata org, kalo syg, tanga-tangan kan...

etuza said...

datang ziarah ....kenangan tu

Cinta Misteri said...

Alaaaaa biasalh baju mcm tu, tetas skit jer. Masih bleh d prbaiki. Jgnlaaa marah2 mama.

Seronok dpt hadiah dr obesi. Tapau semua dpt sepersalinan.

Etuza Ezawarna said...

tak sengeja lah tu, kesian adik ni ya...

Masya said...

lah hai kesiannya baju di koyak...
muka mmg mcm x puashati btl tu..

Myra Jay said...

Hheeee, Qhayra sayang sama kot dengan baju tu, walau koyak tetap nak balik tunjuk :D

N.Aima K said...

wah teringin nak ke Bangkok

CintaZulaikha said...

qahyra nih tak nampak cam budak kecik pon, nampak cam dah darjah 1 atau 2 jek..nampak matured btol.

nur anis said...

cantikla baju jeans tu,,,napak stylish!:)

Deqla manjew said...

lorh... carik bajunya.. hurm..biase la budak2 dha baju tu cantik tp koyak pulak tu yg x puas hati kan..sabo byk2 yer.. untung dpt byk ole2 dari bangkok.. utk deqla xde?? :p

wisata outbound malang said...


Nice blog :)
salam kenal sobat :)
bagi - bagi motivasi
semoga bisa jadi semangat
Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
ditunggu kunjungan baliknya yaa :) terima kasih ....

izan mama mia said...

alor...koyak lak bajunyer..nnt jahit semula yer...anak mmg sesekali kena pukul juga..saya kalau naik angin mmg ter juga..geram...

Mrs Velentine said...

bestny adpt ole2..lorrh..siannya qhayra..mama sabar jelah dgn karenah adek ni..hehe

Ema Blog said...

camana boleh koyak camtu..

nik ros said...

baju dah cantik. koyak pulak yea.tak pe.blh jahit nnt :)

Nyue said...

ahahahah..itu tandanya qhayra ni aktif juga...tp biasa la budak2 akk dq..ehehehe

are_lin@yu said...

beznya qhayra dapt baju..hikhik...bg kakak ayu 1 blh..haha..dq suh pg kakak tau mda skt.haha

~MommyAida~ said...

sayangnya gaun tu terkoyak..takpe la...nanti Qhayra suruh mama beli yang baru ye..hihihi..Tahniah dapat ole-ole dari Bangkok..best tgk..

ieda said...

akak pun pukul anak2 akak dik .. semua utk mendidik .. jgn fikir lebih dari itu ;)

aduhh macam mana leh koyak lak tuu huhu ...

Dayana Bahar said...

mcm ku kenal baju tu.. hehe boleh jahit lagi kan.. hehe sayang baju cantik

Che Rosliza Che Mat said...

Camna boleh koyak...kesian Qhayra

Si Matatajam said...

Pandai Qhayra cakap yek DQ..bijak dia..sweet sgt tengok Qhayra melaram dress putih cam princess tu..

dya bunga said...

haha..cantik bju tu..aktif qayra smpai bju koyakk

Chic Na said...

kesian qhayra baju dia koyak. bijak qhayra ni, bercakap pun petah. huhu..

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

best dpt ole2 dr obersea tu...la sian dia baju carik dh

UmmiSyarni said...

Laa..kesiannya.baju baru dah carik ;)

Cik Aini said...

hahaha
sanggup cik Qyaira kita tggu nk tunjuk bukti kat mama dia no..dah boleh bayang dh muka Qyaira yg hanginn tu.hehehe

Cik Nur said...

takkanlah mama nak biar adek pakai baju carik kan.. :)

nanti suruh maklong jahit naju tu, syg je kalau tak pakai.. :)

IntaNBerliaN said...

alahaiii siannya qhaira.... baju koyak yer...

tp sggup dia xbukak baju semata2 nak tunjuk dq.. hihi

NORSHAHFEZA HAMSAN said...

shian Qhayra,heheh dh cntik baju tu dh =) tekoyak pulak

mama aryan said...

memang bole hilang sabar kdg2 tu bila layan kerenah anak2 ni kan,moga kita diberi kesabaran yg tinggi