Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Lilypie Angel and Memorial tickers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, January 3, 2013

Misi Gagal


Assalamualaikum semua..

salam hari ketiga dalam tahun baru 2013..apa macam sambutan tahun baru korang?? kite sambut tahun baru kat tmpt tido saja..masa sedap tido kedengaran pong..pong..lebih kurang gitu la,. ada org tembak bunga api,hahaa pastu nmpk cahaya je kelip..kelap..kelip..kelap..

ko tahu ke apa misi kite nihh?? hahaaa.. ko lum baca ek n3 kite yang lepas..ko nak baca tak?? kalo nk baca ko klik SINI ekk.. situ ko dah boleh paham apa yang menjadi misi kite nih..huhuu
(maap yer terbawa² cakap mama Arina pulokkk) hahaa

oke, mengapa yang dikatakan misi tak berjaya?? tak berjaya kerana akhirnya saya iaitu mama kepada putri sulung, tunggal, tengah & bongsu (setakat ini) NurQhayra Qistina terpaksa belikan pampers utknya kembali..ahakksss, mama dah xtahan dah u, kalo ari² kena basuh bekas *ken_ ingnya* jenuh u..walaupon ianya hanyalah kain yang dilapik tapi tak tahan siot gan perfumenya tuh..kahkah..so jalan yang terbaik bg dia dan juga saya tentu²nya lahh, adalah sediakan pampers utknya..

korang nak tahu tak?? cmna saya boleh sediakan pampers gan dia semula..oke, korang baca gan teliti tau..kite nk crite nih..baca jangan xbaca..

pada suatu hari, haritu hari ahad (23 Dis 12) mama cuti ganti sebabnya mama keja ari jumaat, apabila mama tak keja automatiknya qhayra tak ke sekolah..cuaca aritu agak mendung juga, bila cuaca mendung kite pon tak brapa semangat, asek tido saja, lepas bangun tido, tido balik..hahahaa, then smpy la time tido petang, qhayra gan saya tido skali, bila dah sedapnya tido, alahaii paip qhayra bocor di siang hari..makk oiiiii, adeyyy dah la malam tadinya paip dia dah mmg bocor kan.. tika ini mmg tahap kesabaran saya ilang dah..terus ptg tuh kuar belikan pampers tuknya,.

korang paham tak cite atas nih, saya pon macam penin saja..ulang manaip ya. kiranya camni lah, sabtu malam banjir dah tilam, then siang ahadnya pulokk banjir lagi sekali,tak sangka pulok siang harinya boleh bocor, mayb cuaca sejuk myebabkan qahyra *terrrrkenn_ ingggg* kalo korang lah di tempat saya apa korang buat..ini mmg ujian sgt dalam mguji tahap kesabaran saya, jauh mana sabarnya saya..tapi kan, kesabaran saya cukup setakat itu, compom la jalan terbaik kasi dia pkai pampers la. 

so, ahad malamnya, saya kasi dia pakai pampers, fuhhhh tido lena saya dibuatnya, tiada lagi sebarang kebocoran dan kebanjiran lorrr..lega siotttt..sehingga skg nih qhayra mmg pakai pampers la bila nk tido..mayb betul la cakap² korang yang sudi megomen di kotak komen SINI, tentang perkara ini automatik terjadi kan.. kan?? ntahlah, saya tunggu dan lihat jelah benda ini,huhuu..

noted : lambat sikit ke rumah korang ek..agak bizi sikit arini.                                                                                                               

Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

34 comments:

Mrs Velentine said...

kalau anak tunggal mmg susah sikit kot deq

intanfirdaus247 said...

hahahaha..dq , kira banjir juga la melanda tilam..qhayra saja usik2 manje mama dia ..nak tgk mak dia bersedia ka tak...hehe

Akak balik kg penuh jadual yang...mak sakit bawak g klinik..encik somi lak sakit gigi..pastu akak pon x sihat...adik lak nak bertunang..fuh penat2..hhahaha

Nyue said...

akk dq terus bersabar la...sabar mendidik dia...

Deqla manjew said...

manje kot qhayra ni..sabar eh dear.. jgn la give up utk ajar dia.. ecehh mcm reti plak deqla ni kan..anak pun xde lg.. haha..

Chic Na said...

hihi.. alah takpe. cuba lagi DQ. boleh buat azam baru ni. susah jgk ek nak train anak2. ;)

mama aini said...

ehem biasalah kanak2 MQ..dah jadi perkara biasa pun mereka..he2x.. teringat ank mama dulupun tidur pakai
pampers..

lia said...

cuba lagi nnt... ;)

sHaRiNa eLyaNa said...

pampers bole mnyelamatkan tidur ibu..sha pernah rasa hahaha..

singgah sini :)

sHaRiNa eLyaNa said...

3 done :)

NORSHAHFEZA HAMSAN said...

heheh ambik mase sikit kot kak,,haa pakai pampers memg jalan terbaik,lg2 utk selamatkan nafsu amarah,hihih

aini shahroni said...

hehehe..
pengorbanan seorang ibu membelikan pampers untuk anaknya..
hahaha..
comey!
^___^

from ::Arkitek Hati::

UmmiSyarni said...

Nak train kena sabaq kin.naufal ni xtau la mcm mana.ibu dia ni kurang sabaq sikit.letih nak basuh kalau berak dlm sluaq.huhu...

fieda said...

betul kat MV tu maybe la ank tunggal nk manja lama la sikit...hihi

fieda said...

nanti cuba lagi ye...;-)

Kesuma Angsana said...

takpe pelan2 lah ye

~MommyAida~ said...

alahai siannya..misi Gagal..takpe cuba lagi ye mamaQhayra..jgn putus asa..saya pon still pakaikan pampers tuk Aqil bila tido..Alhamdulillah siang tak penah bocor dah sekarang..mungkin dia takut kena marah kalo dia kencing dlm seluar..(saya ni garang..heheee..)

jeBateja said...

entah2 mak dia yg terken..ng tak....ahakz

♥ Cmª shIemª ♥ said...

salam Deq's Qienz
hihih..kite pernah mengalami situasi yg sama..
itulah die..sbg ibu ni..fizikal & mental kene kuat..cma dulu memula pun fedappp....elok2 nk start pakai pampers semula,seri dah belajar kencing sendiri..alhamdulillah...

sekarang..adik plak menyusul.. go go chaiyok!! :)

Solehah Shamsuddin said...

dy xsdia pkai pampers lg tu.xpe kak.nt next year,cbe la lg ye

Si Matatajam said...

Takpa DQ, usaha pelan2 .akak dulu pun camtu gak..siyes penat..tapi Alhamdulillah..Khalish dah free diapers siang dan malam skang ni..

Cik Nur said...

sama ye mama qhayra..
lama2 qhayra pandai sendiri la tu..
jgn risau..latih dia pelan2....

yg penting jgn mudah putus asa yee..

dya bunga said...

xpelah..lama2 mesti qayra dh blh xguna pampers..hihi

BERT said...

xpela.. boleh cuba lagi.. bnyak2 sabar ya.. saya pun nanti camana la kan.. kuat ke tak sabar nye hihi

fieda said...

singgah pagi jumaat..

CintaZulaikha said...

hehhhehhe, lucu. saya pon tgh mengajar ikha nih skrg. tp hadiahnya ttp kebocoran di merata tpt. dia siap tunjuk lagi tuh, hahhahha...sabar je la kan..

❤Kamsiah❤ said...

bkn senang nak membiasakan anak tanpa pampers..yg penting jgn putus asa...

Arina Shamsul said...

hahahahahaha..ada pulak versi mama sini..kekeke.

luv u dear..

alesya saya sokmo2 pakai pamers lagi sekarang ni..kekekeke.

takpe lama2 qhayra faham lettew.kalau dah nak ken**ng mana boleh tahan dear..hahaha.

MAZLIZA ABD RAZAK said...

he..he.. (",)
anak saya yg 3thn tu kalau siang tak terkencing, sebab sebelum tidur bagi dia kencing dulu. tapi, kalau malam ofcoz saya bagi pakai pampers takut terkencing

mama aryan said...

memang susah juga,anak akak pun mcm tu,yg susahnya sbb kita kerja,masa cuti je dpt ajar diorg,pastu ke taska pakai pampers lg,tp tahun ni akak akan cuba bebaskan adam dr pampers sbb thn depan nak masuk sekolah dah

kinara kinatara said...

pelan pelan kak..insyaallah nanti akan terberenti sendiri:)

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Lama² nanti ok lah tu.. slow² ajar..Qis mula² dulu macam tu jugak..memang banyak bersabar..Alhamdulillah..skrg memang dah free diapers sepenuhnye..

shidaR said...

hehee..blm biasa kot deq ^_^

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

lama2 nanti ok la tu...nak ajar anak ni kena kesabaran yg tinggi

Dayana Bahar said...

takpe.. cuba lagi ye