Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Lilypie Angel and Memorial tickers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, January 8, 2013

Pada Suatu Hari


Assalamualaikum semua

cerita ini dah lama dalam draf tau..iskk mmg puan belog tak sempat sgt nak publish. satunya awal tahun yang agak bizi, buat 5s la hoknu la hokni la..macam² lagi la..tu yang bizi sikit tuh..




dapat habuan icekrim
so, dah basi dah baru nk cerita kan?? saboo jelahhh..

suatu hari, dah tak hinggat dah haribulannya, mama sampai umah, buka pintu, cik qhayra datang mnyambut kpulangan mama di muka pintu dan cik qhayra minta nk makan nasik lemak,.

cik qhayra dah blik umah coz mr. papa g amek dia di sekolah. mama pon berpikirlah mana nk cari nasik lemak dekat² sini. nak ke pekan, dah malas sgt dahh, so col lah Angah tanya dia..

col angah gtau dalam kolej muamalat (kolej dlm UUM) ader, mama pon balik la cik qhayra g beli nasik lemak ayam dengan harga 4inggit, wahh mahalnya, pestime saya beli nasik lemak 4inggit..huhuu area kite makanan xder la mahal sgt, slalu RM3 or RM3.50 je.area korang mgkin mahal kan?? alahaii skg harga barangan dan makanan mmg mahal kan..erghhh penat tol. terpikir juga adakah duetku tidak berkat?? tapiikan mmg tak dinafikan yang harga barangan mmg dah naik semua nih..huhuu

image atas, cik qhayra dapat habuan ice krim, bila dah makan cmtuh gan lambatnya makanya meleleh abes baju la.. tak tau cmna mama nk buat so di bawah selesai masalah..kahkah..u see.. oke tak??huhuu

ice krim dicekup camtuh..habes cerita..huhuu
fuhh berselera cik qhayra, 
sedapp oo nyumm, nyummm..
mama curik snap pic dia..
alamakk prasan suda..huhuu
kantoii daaa.

ohya, terlupa pulokkk, petang itu juga,
kelalaian mr. papa myebabkan kaki cik qhayra sedikit cedera
dek terkena ekzos motor papa.
huhuu naseb la cik qhayra..

mujur la sikit jew
ada kesan merah.

kalo lahh melecur jenuhhhh..
cik qhayra takdak nangis pun,
barangkali ekzos tuh tak berapa panas sgt.
sebabnya jarak dr opis papa ke tadika tak la jauhhnya sgt.
dlm 10 minit jew. itu sebabnya ekzos  xrapa panas..

kakinya tak der kesan parut pon.. 
Alhamdulillah, syukur hanya minyak gamat jew jadi pngubatnya..

oke u all, sambung keja.

pelan² saya terjah korang ek,
tenet saya sgt lahhh slow,
 sgt tenat tak tahu kenapa..
maaf yerr.!!

Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

33 comments:

Anum said...

nyum2

Deqla manjew said...

jeling tajam bila dq amek gmbo dia eh.. tp sweet..hihi..alolo..ciannye kaki kena ekzos..xpela, sapu je minyak gamat slalu.minyak gamat kan elok.. )

CintaZulaikha said...

cik ikha kalau makan nasi lemak, dia makan nasi ngn telur jek, yg lain semua dia tolak tepi...alamatnya, mmg walid dialah jadi mangsa, kena perabihkan sambal ngn ikan bilis pulak, hehe

Nyue said...

awww...jeling mgado dr qhayra..ehhehe...pandai dia terbalikkan aiskrim..eheheh.....

haa...bab ns lemak tu..amboii mahalnya..cnfrm pjual tu nk mekah cpt..hehehee

kecian qhayra...kuat juga dia ni..ehehe

CikZaniff said...

comel cik qhayra..berselera mkn nasi lemak..heee
sekali tgk cm anak erra fazira dh..:)

~MommyAida~ said...

alahai siannya kaki kena ezkzos..letak colgate ye,insyaALLAH tak melecur nanti..nasi lemak sedap nya..kat Kedah mkanan murah..sedap plak tu..huhuhu..rindu makanan kedah..

norhidana miswan said...

alololo... semangat dia mkn eskrem ngn ns lemak tuh... siap ngn muncung2 sekali mlt tu hehehe...

nsb lah kene skit je kaki cik qhayra, kalu tak mmg kene bebel lah papa nyer tuh kn

♥ Wina ♥ said...

alahai ciannya tengok kaki cik qhayra merah tu uhuhuhuu

elyna mirsada said...

alaa..sdpnye aiskrim dy..nk ckit,hehe

Ema Blog said...

nasib baik tak berparut..anak ema berparut kena ekzos..

Che Rosliza Che Mat said...

Nasib baik tak panas sangat ekzos motor tue..

BERT said...

sebaek tak lecur teruk kakinya.. tiyannya dia :)

Cik Nur said...

jadi lapo tgk cik qhayra makan nasi lemak tuuu...

nak sikittt..!hihihi..
sini pun kadang2 de gak mahal deq....

fieda said...

mujur la sikit jer kena ekzos tu..

L said...

ala kesiannye kene ekjoz... huu

LiYa HaNiF :: said...

bagusle xda parut.. kalau qalesya jenis kulit berparut.. kene gigit nyamuk sikit mulalah parut .. aduhhh kulit sensitip sgt...

Mrs Velentine said...

lorh pandai makan pedas qahyra yea..jelingan tajamnya..sian kaki kena ekzos

Chic Na said...

sekarang ayam seketul rm3. tu sbb rm4 campur nasik lemak. mahal kan skrg. macho la qhayra. kena ekzos pun rileks je. huhu..

9n0L4 said...

mak oiiiiii. besornye aiskrim die. siap boleh telangkup lagi. hee.

Kakzakie said...

Aiskrim kena cekup hihi... mujur nasi tak ditelangkupkan sama.

Nisah Idham said...

walaupun dah basi, akak tetap baca..
Qhayra, nnti lain kali tak abis mkn aiskrim bg auntie je ye.. hehhe

Misz Mieza said...

Berselera nampak Qhayra makan nasik lemak.. =)

LYAfrina said...

hehe.. pyelesaian y cukup bagus ;-)

wah..bselera qhayra mkn..hbs ke sebnungkus tu?

Si Matatajam said...

Aduh tajam menikam la jelingan tu..hi hi..nasib baik x lecur kalau tau kurang dah seribu ha ha ha

shidaR said...

kita yg kena pi riyauu..inikan budak2 kan deq..naseb dia steady hehee..

Cik Aini said...

alhamdulillah..
nsb x smp melembung kaki Cik Qyaira kita tu kan..kalo x,abis lah comel2..huhuhu

MAZLIZA ABD RAZAK said...

mahal jugak ...
kesiannya cik qayra, kalau tak salah nanti lama-lama akan lekat parut akibat keba ekzos tu.

sHaRiNa eLyaNa said...

nyummy aiskrim minta skit hehhe

NORSHAHFEZA HAMSAN said...

hehehe bselera dia mkn nasik lemak tu,,

kak memg sume dh mahal kn skrg,,kdg mggigil nk kuakan duit,haha

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

sdp sgt la tu mkn nasi lemak smp menjeling tajam huhu

Yana Libra said...

nasib baik xteruk kaki tu..kang tak pasal2 duit hantaran kena kurang ni..hehe :p

Dayana Bahar said...

comel je qhayra letak aiskrim mcm tu hehe

Cinta Misteri said...

Qhayra...jgn mkn kt meja blajar.

CiM pown penah kena ezos moto.