Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Lilypie Angel and Memorial tickers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, May 28, 2013

Kesinambungan Pergi Takkan Kembali


Assalamualaikum semua..

terima kaseh buat kalian semua coz tak henti² singgah di blog kecil sya walaupon saya tak juga muncul d blog kalian..maaf sesgt, mmg saya akui tak dapt lg nk mjenguk kalian buat masa sekarang..insha allah saya akan tetap sampai nanti, cuma masanya belum pasti bila..maaf sekali lagi ya :)

sambungan crita INI, banyak pengalaman nk kongsi sepanjang menjaga arwah ayah..Alhamdulillah, Allah begitu sayangkan beliau hingga tak biarkan beliau terus terseksa, apatah membiarkan beliau hidup lama di dunia ni..segalanya Dia yang tentukan..DIA jua Maha Mengetahui apa y terbaik buat hambaNya..

utk pngetahuan semua, arwah ayah bru berusia 54yrs..itu pon belum cukup umur lg kalo ikut 22 June 2013 ni genap ayah 54yrs..bukanlah bermaksud ayah sangat terseksa sepanjang menanggung sakitnya..sakit teruk beliau hanyalah 3hr sebelum beliau menghembuskan nafasnya terakhir..

Alhamdulillah, Allah permudah juga bagi kami yang menjaganya juga..sakitnya bukanlah dikatakan teruk hingga memerlukan kami untuk mengangkat beliau ke bilik air, pakai dan tukar lampin atau sebagainya..TIDAK, kami xperlu buat apa² pon tentang itu..itulah yang dikatakan Allah Ya Bari', Yang Maha Mengatur segalanya..Terima Kaseh Ya Allah Ya Syakur..

9 Mac 2013, beliau admit warded hingga 3 April 2013 dibenarkan keluar..itu pon setelah kakak kedua saya, Angah dapat beli mesin gas daripada kawannya..selagi beliau tak dapat gas tuh, beliau tak boleh keluar wad..pihak hospital juga banyak membantu, keluarkan surat minta gas disponser..namun, dalam masa yg sama, kami adikbradik berikhtiar juga mencari mesin gas tersebut..Alhamdulillah rezeki kami murah, terus dapat beli daripada kawan Angah..so, dah dapat beli dari kawan terus bawa mesin tu tunjukkan gan doktor, sama ada sesuai atau tidak..hari ni tunjuk gan doktor, esoknya terus doc ckp ayah dah boleh balik. Alhamdulillah, maknanya sesuai la mesin tersebut gan ayah..so, kiteorg bawak blik ayah di rumah..

2,3 hari sblum beliau dapat balik, beliau kuat sgt..mmg nmpk beliau sangat sihat, bayangkan beliau boleh turun naik tangan sendiri tangga tanpa bantuan kerusi roda, namun kami tetap sediakan kerusi roda gan dia..bukanlah bermaksud ayh bergantung hidup gan kerusi roda, Tidak, cuma beliau penat, tak boleh bejalan dengan jarak yang jauh..itu yang sy maksudkan..kalo tak sebelum ni nak jalan ke toilet pon penat..tapi tidak pada aritu..kami adkbradik rasa lega bila nmpk ayah sihat macam tu..anak² mana tak seronok kan, apatah mak saya..tentulah kami sgt gembira..sememamngnya kami mengharapkan ayah sembuh seperti sediakala..itu harapan kami..

masa ayah dapat keluar wad pon mmg beliau jalan sendiri juga,. penat tu ada, tapi tak teruk..mmg kami sangatlah "lapang dada" melihat ayah sihat dan kuat.
namun, ajal dan maut Allah dah tentukan, kami redha, terima segala qada dan qadar.. 

bersambung..

Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

10 comments:

norhidana miswan said...

sbr ye dik... mmg dh tertulis kan,yg pnting kite sempat jaga dia di saat2 akhir nya tuh kn

Deqla Manjew said...

itu la..tak sangka.. padahal dah sihat tu...smuanya dah tertulis.. kita cuma kena redha je kan... arwah ayh deqla pun mmg x jangka dia nk pergi..seblm tu xde tanda2 dia sakit pun...;(

Solehah Shamsuddin said...

Insya-Allah ayah akak akan sembuh dan sihat seperti sediakala.solehah doakan ayah akak sembuh.Aamine. Solehah dh lme xjenguk sini.maafkn solehah sbb dh lme xdtg komen.solehah bz,gne lappy pn lappy org ni.solehah xbwk lappy sndiri at sini sbb mak nk gne.maaf ye.solehah harap nt solehah aktif berblogging lg :)

Lily@MamaZaraZareef said...

Takziah atas kehilangan ayahanda tercinta..al-fatihah..

wan nurul hezrina abd halim said...

kak nurul faham kesedihan DQ..sabar yea..terkenang dengan arwah abah

are_lin@yu said...

moga roh arwah dicucuri rahmat..amin..

LiYa HaNiF :: said...

alahaiii sabar yer.... :)

Chic Na said...

segalanya dipermudahkan.. semoga arwah tenang di sana.

Cik Nur™ said...

al-fatihah buat arwah..
sabar byk2 ye deq..

Allah lebih meyayangi arwah...

intanfirdaus247 said...

Al fatihah buat arwah..sabar banyak2 ya Dq..Allah lebih sayangkan arwah...