Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Lilypie Angel and Memorial tickers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, May 27, 2013

Perginya Insan Tersayang

Assalamualaikum semua..

diharap semua berada dalam keadaan sihat hendaknya..maaf sy mmg tak sempat nk ke blog kalian..maaf sesangat..jangan lah kalian anggap saya dah taknak berkawan gan kalian..insha Allah persahabatan kite kekal hingga ke syurga :)

seperti yang kalian sedia maklum, dalam n3 INI, INI dan INI..bapa saya sedang sakit, tapi saya rahsiakan dari korang apa penyakit ayah kan?? sebenarnya ayah menghidap Kanser Paru-paru Tahap 3. kenapa saya tak gtau kalian tentang ni ek?? ntah saya pon tak tahu kenapa..saya belum bersedia tuk bagitau umum kot..maaflah, kadang-kadang ada benda yang kite dapat gtau dan ader benda kite tak dapat gtau..

setelah hampir setahun, penyakit ayah berlarutan, tanggal 9hb April 2013, bersamaan 28 JamadilAkhir 1434H, jam 9.25am ayah menghembuskan nafas terakhirnya di teratak tercinta milik beliau..semasa penulisan ini, genap ayah meninggalkan kami 40hari..(n3 didraf pd 19hb May 2013).

seminggu sebelum pemergian beliau, hampir sebulan beliau di warded.. hanya bergantung kepada gas, ubat serta antibiotik yang diberikan..kami redha, semasa ayah di warded mmg nampak sangat sihat walaupon ader kenkadang penat beliau menyerang..mesti tertanya-tanya kenapa tak guna rawatan kimo?? penyakit kimo adalah rawatan terbaik buat pesakit kanser..tapi apakan daya, ayah tak dapat jalankan rawatan kimo kerana keadaan kesihatan beliau tak mampu nak menampung rawatan kimo yang dijalankan..seorang pesakit kanser perlu mempunyai daya tahan badan yang kuat tuk jalani rawatan tersebut..doktor mmg ada cadangkan agar rawatan itu dijalankan, tapi bergantung kepada keadaan ayah..dari keadaan ayah mmg tak dapat la nk dapat rawatan tu..dan kami adkbradik mmg xsyorkan rawatan tersebut gan ayah. takut keadaan btambah buruk lgi.
rasa macam satu mimpi je pemergiaan beliau..mcmna nk cakap ya.. sebenarnya, saya rasa macam dia masih lagi ada..tak rasa macam dia dah pergi tinggalkan kami.. apapun kami sekeluarga dah buat yang terbaik dah jaga elok masa beliau sakit..Alhamdulillah segalanya, dipermudahkan..
ada masa nanti saya sambung cerita..dah blur nak cite panjang² sangat..kang korang busan nak baca.hehee
 bersambung..


Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

10 comments:

Deqla Manjew said...

terasa baru semlm kita bersama dgn arwah ayah kan.. cam tu la yg deqla rasa.. cpt je masa berlalu... hukhuk.. Al-fatihah...

Nurzakiah Hanum said...

singgah ptg

Nisah Idham said...

Takziah.. semoga roh ditempatkan di kalangan org2 yg beriman ...

norhidana miswan said...

salam takziah ye dik, ptt lah kamu menghilangkn diri... semoga tabah dlm menghadapi dugaan ini

al fatihah bt arwah abah, moga rohnya dicucuri rahmat...

Fiza Rahman said...

Al-fatihah dan takziah buat DQ & family.

mama aryan said...

salam deq qienz...

takziah dari akak.memang kehilangan org yg tersayang ni sgt menyedihkan, akak juga pernah rasa harap2 deq qienz dan famly terus tabah ye

~MommyAida~ said...

Salam Takziah Mama Qhayra..Semoga roh beliau ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman..Amin!!

wan nurul hezrina abd halim said...

Al-Fatihah semoga rohnya dicucuri rahmat Allah.sabar ye DQ nurulpun masih terkenang arwah abah.tak sangka dia pergi cpat

LiYa HaNiF :: said...

al fatihah.. :(

Cik Nur™ said...

sebak..
moga roh arwah ditempatkan dikalangan org2 yg beriman....
amin..!