Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Lilypie Angel and Memorial tickers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, July 1, 2013

Maksud Nama Qhayra

Assalamualaikum semua

sesaja buka nuffnang, 
main klik sana..main klik sini..
tak tahu nk tengok aper.
terkelik button keyword 
tengok² ader juga yang search nama maksud Qhayra.

so terasa, nk share maksud nama cik Qhayra kite nih.
  nama penuh beliau NurQhayra Qistina binti Isran

Nur = cahaya
Qhayra = Kebaikkan
Qistina = Keadilan  

   Alhamdulilah, berdasarkan nama beliau, mmg dia seorang yang baik dan adil.
bab adil buktinya, dr baby (kecil), beliau mmg tak der pilih kasih or berat sebelah dengan kedua² belah keluarga, sebelah keluarga mama nya n papa nya. kiranya dua² belah dia oke, xder nangis² ler, kan kadang² budak² ader juga yag dia memilih kan..paham tak maksud saya.. cmana nk explain..hehee

ko buat² paham la ek..kite xtau nk cakap camna. nk kata cik Qhayra selalu balik umah maktok saja pon tidak, umah tok sebelah mama pon tidak..kalo ujung minggu cuti 2hari, 1malam akn tido umah maktok (sebelah papa), 1mlm lagi akan tido umah tok ton (sebelah mama). maybe peranan mama n papa dia juga la.. mmg kiteorg selalu cmtuh..hehee. 

bab baiknya pulak, bagi saya mmg Qhayra seorang anak yang baik.. bila saya larang dia dari buat sesuatu benda, mmg dia tak buat..bila main mainan nya or buka buku menulis, mewarna dan sebagainya, beliau akan simpan semula barang² yang dipunggah tu.. selalunya mmg saya latih dia begitu. Alhamdulillah, bg saya dia mmg anak yang baik.. 

so, itulah serba sedikit perkongsian saya tentang maksud nama, buah hati pengerang jantung, anak dara kesayangan hamba..NurQhayra Qistina.. mungkin ejaan nama kot agak susa sikit, tapi sebutan tetap sama :) banyak lagi cerita menarik tentang Qhayra, rajin²lah kelik tuk baca di SINI. 

Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

9 comments:

Adlin Mohamad said...

ejaan sebenar maksud kebaikkan Khayra kan x pasti sbb uztazah cakap ejaan ngan sebutan kena sama nk dapatkan maksud tu ..kita leta kyra kalau sebutan jadi kyira hehehe patutnya kyara baru sebutan x compius ..

Cik Aini said...

betull
nama sedap makna pun sedap :)

Myra Jay said...

Alhamdulillah... nama yg baik mencerminkan akhlak yg baik :)

nik ros said...

tu la.nama budak2 skarang susah skit nak sebutnya. berbelit2 lidah kdg2 tu..hehe

9n0L4 said...

sonok jgk kalau bace keyword nuffy ni. hihihi.

QasehnyaRania said...

Nama mencerminkan akhlak
smga qhaira mmbesar sbgai ank solehah .aaminn

LYAfrina said...

insyllah... ornya pasti akan sebaik maknanya itu... sbb tu kt kna bg nama y elok2 kat anak.. sbb bila kt pgil ianya bgaikan 1 doa..

Chic Na said...

good girl qhayra, seindah nama..

NORSHAHFEZA HAMSAN said...

alhamdulillah..=) pndai qhayra,,name pon sbagai doa kn kak