Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Lilypie Angel and Memorial tickers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, April 16, 2014

KakLong Minta Bela Kucing


Assalamualaikum 
sahabat² di alam maya..


arini kaklong minta nak bela kucing
tahu kenapa, kes tgk cerita upin, ipin dan apin.

apin tuh kan merujuk pada kucing yang upin & ipin jumpa dan diorg bela kan..
kes tu dia minta nk bela juga..

saya tak benarkan,bukan apa, saya bukan tak suka kucing.
saya juga tahu, kucing adalah binatang kesayangan Rasulullah SAW.
 kalo kite bela dapat la pahala mengikut sunnah Rasulullah saw kan.

tapi korang paham la kan.
dengan ada anak kecik ini saya tak dan nk tengok
kalo nak bela kucing ni.. anak sendiri pon kadang tak dan nak jaga, ini kan pulok nak tambah menjadi makhluk lain selain anak..tak sanggup la saya..

insha ALLAH, mungkin satu hati nanti saya saya terbuka nak bela kucing. 
mana lah tahu kan..hehee

so, bukan kaklong, belum tiba masanya kaklong nak bela haiwan bagai.
kaklong sendiri pon belum pandai nak uruskan diri sendiri, mana mungkin nak bela binatang lain..

tunggu bila kaklong makin dewasa, masa tu baru kaklong berfikiran sebaiknya sama da nak bela kucing atau tidak.hehee,

insha ALLAH, mama izinkan.



menulis di kala kaklong berusia 5tahun 10bulan 2minggu dan 5hari
usia masih belum dewasa untuk mengetahui mana baik dan mana buruknya.
usia yang masih mempelajari selok belok kehidupan.
usia yang masih terlalu muda seperti rebung yang harus dibentuk dari rebung (kanak²) sehingga menjdi buluh (dewasa).
usia yng terlalu muda ibarat kain putih yang harus dicorakkannya mjadi warna² yang cantek dan menarik..

smg mama diberi kesempatan ALLAH menjaga, mendidik, memelihara amanah mama sebaiknya sehingga ujung usia mama. Mati itu pasti..Hidup, Insha ALLAH :)

sekian ^_^
 

Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

10 comments:

Nurzakiah Hanum said...

TOMEI2

nuyui a.k.a miss YUI said...

xpe..nanti dah ok boleh bela.. bela sebaiknya.. msti comel molek kan..

lia said...

bg bela kucing dlm hp dulu he3

Mimi Azirah said...

Bagus la hai kak long nak bela kucing...

norhidana miswan said...

tang nk jaga tuh yg leceh kan dik oi... mana nk mandi kan nk basuh berak bagai kan... bdk2 tak pikir tu sume... kene ckp elok2 kang dia sentap lak

Mrs Velentine said...

hihi kak long tgu besaq sikit noh baru bela kucing

Chic Na said...

nanti kak long & adik dah besar sikit boleh la bela ye.. :)

intanfirdaus247 said...

Salaam dq..:) kak intan datang..:)

wah kak long minta bela kucing ya..x pa kak long..nanti da besar sikit mama kak long belikan yer..
dah lama juga dq berblog kan rupanya...lebih 5 tahun..teruskan berblog ya..:) love u!

Solehah Shamsuddin said...

hehe actually xbpe elok bela kucing bila ada anak kecik ni. harap kaklong sabar ye :)

LYAfrina said...

cat lovers jugak k.long ni ye