Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Lilypie Angel and Memorial tickers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, March 26, 2017

monolog sendiri

Assalamualaikum wbt
para sahabat di alam maya..



hampir 8tahun kewujudan blog ini. terfikir semula apa tujuan blog dwujudkan? 
ya, pada mulanya, blog ini hanya nukilan buat anak² yang hampir meningkat dewasa, tapi tidak selamanya blog ni dapat bertahan. 

sbg contoh : aku mengharapkan gambar² y di upload di sini tersimpan cantek dan boleh dijadikan kenangan di setiap penceritaan gambar berkenanan. tetapi malangnya, ia nya tidak bertahan lama, ianya xdapat dipaparkan seperti mana kehendakku..mungkin ia nya berlaku atas kesilapan aku, atau pun aku sendiri tak tahu macamna nk simpan elok gambaq bekenanan. semuanya corrupt bukan ketidakpandaian aku menggunakan aplikasi ini.

begitu jua gan kehidupan kita seharian. seperti kata pepatah awan tidak selalunya cerah, kadang kala gelap pabila menanti ujan membasahi bumi.

begitu jua kehidupan seharian kita. tidak selalunya indah. 

kadang kala ditimpa musibah dan ujian. itulah dinamakan kifarah..
mungkin itu berlaku atas kesilapan dan kekhilafan kita,
dan mungkin itu ada penyucian dosa² kita..
dan
sesungguhnya Allah adalah perancang yang terbaik. DIA bisa merencanakan sesuatu yang indah buat kita.. apa jua keadaan kita sebagai hambaNYA, 
haruslah redha dan pasrah dengan apa y telah diaturkan. 
pasrah bukan bererti menyerah kalah, namun mencari kekuatan 
untuk bangun dan terus berdiri menghadapi ujian dan dugaan daripadaNYA..

Allahu'akbar.

terlalu kerdil diriku, di dunia y serba mencabar ini. sebagai manusia
pasang surut emosi tetap ada, namun siapalah aku untuk menyangkal setiap apa y berlaku. Hanya pada ALLAH jua tempat aku bermohon, Allah jua tempat aku meminta, Allah jua y memberi pertolongan, 

tabahkan aku dalam setiap ujian y KAU berikan. kuatkan iman ku. teguhkan keyakinan MU, berikan aku kesabaran dalam aku megharugi semuanya,

YA ALLAH, tanpaMU ku lemah, tanpaMU ku rebah. pasti Aku tak berdaya..
hanya KAU yang MAHA KAYA,. ENGKAU sebaik² perancang. Sungguh indah rencanaMU. aku redha aku pasrah. kuatkan ku..

Thanks For Reading.Like Kalo Suke(!)

No comments: